اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سکوت بغداد درباره طرح رئیس جمهور عراق برای حل اختلافات با اربیل

مشاور رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که هنوز دولت‌های عراق و منطقه کردستان به طور رسمی به طرح ابتکاری پیشنهادی «فؤاد معصوم» پاسخ نداده‌اند.

سکوت بغداد درباره طرح رئیس جمهور عراق برای حل اختلافات با اربیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شیروان الوائلی» مشاور «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد که طرح ابتکاری رئیس‌جمهور عراق درباره آغاز گفت‌وگو میان دولت فدرال و دولت منطقه کردستان همچنان چارچوب درست برای جل بحران جاری میان بغداد و اربیل است.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط»، گفت: معصوم همچنان منتظر پاسخ‌های رسمی دولت فدرال و دولت منطقه کردستان برای آغاز گفت‌وگو بر اساس این طرح است و تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

 الوائلی افزود: انتظار می‌رود که دبیرکل سازمان ملل درباره نظارت این سازمان بر روند این گفت‌وگو پاسخ دهد و «یان کوبیچ» نماینده سازمان ملل در بغداد، این پاسخ را ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: دولت منطقه کردستان از این طرح استقبال کرده است اما «حیدر العبادی» تاکنون هیچ موضعی درباره طرح ابتکاری معصوم نگرفته است و اکنون توپ در زمین نخست‌وزیر عراق است.

رئیس‌جمهور عراق، اواخر آذرماه گذشته، با ارسال نامه‌هایی مشترک برای نخست‌وزیر عراق، نخست‌وزیر منطقه کردستان و سازمان ملل، برای حل بحران میان بغداد و اربیل طرح جدیدی ارائه کرد.

بحران در روابط بغداد و اربیل، پس از برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان در 25 سپتامبر گذشته به اوج خود رسید و تاکنون لاینحل باقی مانده است و با وجود تاکید هر دو طرف بر آغاز گفت‌وگو بر اساس قانون اساس، هنوز به طور رسمی، اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول