اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

قرارهای محیط زیستی فعالان محیط زیست در هفته سوم دی‌ماه

دانش آموزان مسجدسلیمانی «همیار محیط‌ زیست» شدند/«رفتگران طبیعت گیلانی» تقدیر شدند

در سومین هفته دی ماه جمعی از دانش آموزان مسجد سلیمانی با وظایف همیاران محیط زیست آشنا شدند و تفکیک زباله را آموختند.

دانش آموزان مسجدسلیمانی «همیار محیط‌ زیست» شدند/«رفتگران طبیعت گیلانی» تقدیر شدند

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در این هفته نیز گروه‌های مردم‌نهاد همانند هفته‌های گذشته در سراسر کشور با انجام فعالیت‌های متفاوت و برنامه‌ریزی‌شده فرهنگی و آموزشی تلاش کردند، نقش خود را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست ایفا ‌کنند. ما نیز مانند هفته‌های گذشته تلاش کردیم در قرار سبز، رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط‌زیست کشور باشیم.

*باهمت انجمن بوم بانان رشت، کارگاه محیط زیستی کودک ـ طبیعت در مهدکودک و پیش‌دبستانی غیردولتی معراج نور شهرستان رشت برگزار شد.

*کارگاه آشنایی با محصولات کشاورزی منطقه و لزوم حفظ تعادل بین کشاورزی و محیط زیست در دبستان شهید محمد حسینی توسط آموزشیاران پرتلاش موسسه آسمان رود رحیم‌آباد رشت صورت گرفت.

*نشست اعضا مؤسس مؤسسه محیط زیست آسمان رود رحیم‌آباد با شهردار و رایزنی در خصوص همکاری جهت رفع مشکلات محیط زیستی شهر و قول مساعد شهردار رحیم‌آباد برای کمک و تلاش همه‌جانبه در این زمینه انجام گرفت.

* معرفی همیاران محیط زیست به دانش آموزان، آشنایی با شرح وظایف و نحوه تعامل با آن‌ها به همت انجمن دیده‌بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان در مدرسه شریعتی مسجدسلیمان برگزار شد. در این مدرسه که جزو اماکن آموزشی پیشگام در امور زیست‌محیطی شهرستان به شمار می‌رود دانش آموزان با نحوه تفکیک زباله خشک و تر آشنا شدند.

 

*در آستانه جشن دیگان دوستداران طبیعت در مسجدسلیمان این آیین باستانی را با کاشت درخت جشن گرفتند. این برنامه به همت انجمن‌های محیط زیستی مسجدسلیمان و مشارکت مجموعه اداره محیط زیست، منابع طبیعی و واحد فضای سبز شهرداری اجرا گردید.

*دانشجویان و اساتید طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد غرب از خانه محیط زیست واقع در اوشان بازدید کردند. طی این بازدید برای دانشجویان از ویژگی‌های بازآفرینی و توسعه پایدار در خصوص محیط زیست، منابع طبیعی، اقتصاد و فرهنگ مطالبی عنوان شد.

*کلاس آموزشی آشنایی با مفاهیم تفکیک زباله بازیافت به همت کانون فعالان محیط زیست یالمند لنگرود، شهرداری، اداره محیط زیست و مدرسه دخترانه رسالت مقطع اول و پنجم ابتدایی برگزار شد.

*آموزش شناخت محیط زیست، کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدأ در دبستان پسرانه امیرالمؤمنین به همت جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود برگزار شد‌.

*نشست انجمن‌های محیط زیستی شهرستان شوشتر با اعضای شورای شهر برگزار شد و علاوه بر بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائلی از قبیل ایجاد رویکرد تخصصی واحد فضای سبز شهرداری به کاشت درختان مثمر و گونه‌های بومی و سازگار با منطقه، ساماندهی طرح جمع‌آوری احشام سرگردان و رسیدگی به بهداشت پارک‌ها، بوستان و فضای سبز شهری به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و مقرر شد تا نماینده سمن‌ها نیز جهت مشاوره و ارائه نظرات کارشناسی در جلسات کمیسیون فضای سبز شورای شهر حضور یابد.

*اهدای لوح تقدیر از جانب شورای اسلامی و شهرداری آستانه‌اشرفیه به انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان جهت همکاری در پاک‌سازی شهری و فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند انجام گرفت.

*برنامه ساخت کاردستی و آشنایی کودکان با حیوانات و نحوه زندگی که سبب مهربانی و حفاظت نسل آینده از حیوانات می‌شود توسط مهد و پیش‌دبستانی نگاه نو برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول