اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عامل توسعه پایدار است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ماشین‌آلات و ادوات مختلف کشاورزی یکی از راهکارهای افزایش بهره‌وری و عامل تسهیل رسیدن به توسعه پایدار در کشاورزی است.

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عامل توسعه پایدار است

عبدالله فتح الله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، بیان کرد: توجه و اهتمام به بخش مکانیزاسیون از جهت نقش موثری که در افزایش بهره‌وری و رسیدن به توسعه پایدار در بخش کشاورزی دارد بسیار ارزشمند می‌باشد از همین رو به دنبال جذب صد در صدی تسهیلات مکانیزاسیون تا پایان امسال هستیم.

وی افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست که استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی به عنوان  تکنولوژی روز در کشاورزی نقش موثری در  افزایش بهره‌وری دارد و توجه ویژه به این بخش در رسیدن به توسعه پایدار اهمیت بسزایی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به یارانه‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب صددرصد این تسهیلات تا پایان امسال داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های کشاورزان و افزایش درآمد آن‌ها، عنوان کرد: مکانیزاسیون توانسته است با کاهش نیروی کارگری و انجام به موقع عملیات، کاهش چشمگیری در هزینه‌ها و افزایش درآمد داشته باشد پس توجه به این بخش را باید در اولویت قرار دهیم.

فتح‌الله‌زاده اضافه کرد: امسال 37 درصد از تسهیلات مصوب برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان جذب شده است که این درصد میزان ۲۰۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از ۵۶۲ میلیارد ریال مصوب شده را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۳۵دستگاه انواع تراکتور و ۱۰ کمباین به همراه ۲۳۹دستگاه ادوات دنباله بند از محل تسهیلات جذب و خریداری شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین برای تجهیز صنایع تبدیلی و تکمیلی مبلغ ۱۰میلیون و 423 هزار ریال تسهیلات و برای تجهیز واحدهای دام، طیور و آبزیان مبلغ ۲۳میلیون و 25 هزار ریال هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۴۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال برای خریداری و جذب 429 دستگاه تراکتور و کمباین در سطح استان هزینه شده است همچنین برای تجهیز ادوات دنباله بند برای مکانیزاسیون بخش زراعت، باغ و گلخانه دام، طیور و آبزیان از 371 دستگاه معرفی 251 دستگاه جذب و خریداری شده است.  

فتح الله زاده  تأکید کرد: با توجه به اهمیت تکنولوژی در توسعه پایدار کشاورزی و اولویت جهاد کشاورزی و اهتمامی که در راستای جذب تسهیلات مکانیزاسیون دارد برای تسهیل این امر جلسات هماهنگی، نشست‌های هماهنگی در شهرستان‌ها جهت بررسی مسائل و مشکلات در بخش مکانیزاسیون و ارائه راه حل رفع مشکلات و موانع جذب تسهیلات به طور منظم برگزار شده است.

انتهای پیام3/1025 /ب 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول