اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکست قریب الوقوع محاصره «اداره حمل و نقل» در «حرستا» استان دمشق

ارتش سوریه در محور اداره حمل و نقل در شهرک حرستا به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهد و جنگنده‌های روسی و سوری نیز مواضع تروریست‌ها را به شدت هدف قرار می‌دهند.

 شکست قریب الوقوع محاصره «اداره حمل و نقل» در «حرستا» استان دمشق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز یکشنبه هشتمین روز درگیری ارتش سوریه با تروریست‌های «هیئة تحریر الشام»، «حرکة أحرار الشام الإسلامیة» و «فیلق الرحمن» در محور اداره حمل و نقل در شهر «حرستا» واقع در غوطه شرقی دمشق است.

یک منبع میدانی به روزنامه الوطن سوریه گفت که نیروهای ارتش سوریه در آستانه ورود به اداره حمل و نقل هستند و فاصله آنها با این مرکز، بسیار اندک است.


اندازه بزرگ

این منبع که خود در عملیات شکست محاصره اداره حمل و نقل حضور دارد، تصریح کرد که نیروهای سوری از محور شمال ساختمانهای اطراف مسجدجامع «ابوبکر» و شرق ساختمان استانداری پیشروی کرده‌اند. در حال حاضر شماری از نیروهای ارتش سوریه در داخل این اداره محاصره هستند و ارتش در پی شکست محاصره نیروهای خود است.

در جریان عملیات‌های اخیر ارتش در محور اداره حمل و نقل به تازگی نیروهای «الحرس القومی العربی» (سپاه ملی عربی) به جمع نیروهای مقاومت پیوسته‌اند.

این گروه با انتشار تصاویری در صفحه فیسبوک خود، تأکید کرد که در جبهه ساختمان استانداری حرستا در کنار ارتش است. این سپاه متشکل از نیروهای داوطلب مصر، الجزایر، تونس، فلسطین و لبنان است.

تروریستها در تلاش بودند که مناطق تحت اشغال خود در شهر حرستا را به شهرهای  «عربین و مسرابا» وصل و ساختمانهای  اداره حمل و نقل و استانداری را محاصره کنند، ولی عملیات‌های جاری ارتش مانع از حصول چنین امری شده است.


اندازه واقعی

ارتش سوریه در عملیات خود، تونل‌های تروریست‌ها و سنگرهای آنان را منفجر کرده است. نیروی هوایی روسیه نیز در این عملیات مشارکت دارد.
ناظران میگویند، ورود روسیه به این عملیات حاکی از آن است که احتمالا عملیات ارتش محدود به اداره حمل و نقل نشود، بلکه نیروهای مقاومت با آزادسازی مثلث عربین-حرستا-مسرابا دایره امنیت این اداره را گسترش دهند تا پرونده غوطه پیچیده نشود.

توپخانه و جنگنده های سوری نیز راههای امدادرسانی تروریستها در عربین را هدف قرار می دهند تا هیچ کمک نظامی به دست این گروهها در محور اداره حمل و نقل نرسد.

در همین راستا، یک منبع نظامی به وبگاه خبری «العهد» لبنان گفت که هدف از این حمله گسترده به اداره حمل و نقل این است که غوطه شرقی به اشغال تروریست‌ها درآید؛ زیرا ارتش با این منطقه، ارتباط تروریست‌ها در عمق غوطه را قطع کرده است. این اداره در مرکز غوطه و حد وسط عربین، مدیرا و حرستا واقع شده است.

به گفته این منبع، تروریست‌ها در تلاشند که ساختمانهای استانداری و منابع آب را اشغال کنند. این ساختمانها به خاطر مرتفع بودن بر بزرگراه دمشق-حمص احاطه دارد و این مسئله در مذاکرات آتی برگه مهمی در اختیار تروریستها خواهد بود.

فیلق الرحمن و جیش الاسلام نیز برای مقابله با ارتش سوریه توافق کرده اند. بر اساس این توافق، جیش الاسلام حمایت لجستیک از تروریستها را بر عهده دارد؛ زیرا حرستا برای این گروه بسیار مهم است و تسلط ارتش سوریه بر آن، سبب میشود که شهر «دوما» -مقر اصلی جیش الاسلام در غوطه- به میزان 80% محاصره شود. گذشته از اینکه اسرائیل نیز تمایل دارد که از شکست مزدوران خود در ریف جنوب غربی دمشق و رسیدن ارتش سوریه به مرزهای «قنیطره» انتقام بگیرد.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول