اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره موسیقی فجر پیام داد

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره موسیقی فجر پیام داد

به گزارش خبرگزاری فارس، در متن پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«فرهنگ و هنر هر ملت، آیینه تفکرات، باورها و آرمان‌های اوست. فرهنگ پویا و هنر ایران اسلامی، نماینده فضیلت جویی مردمان این سرزمین است و فراخوانی عمومی برای جهان امروز به سوی مشارکت در ارزش‌های معنوی، امیدواری‌ها و نگاه‌های سازنده اجتماعی؛ و در این میان، هنر موسیقی ساکنان این خاک، پرده در پرده، سرشار از زیبایی‌ها، کمال خواهی‌ها، رهایی‌ها و ظرافت‌ها و ظرفیت‌هایی است که هرچند از جاری نغمه‌ها و کلام بلند پیشینیان، سیراب است اما یقینا گنجایش نگاه‌های تازه‌تر و آفرینش‌های خلاقانه‌تر را نیز در خود می‌بیند و رویداد جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در مسیر ارتقاء می‌کوشد تا از این گونه فراگیر و مؤثر هنری، اقلیم‌های کشف ناشده خود را در عرصه تولید و ارائه آثاری شایسته‌تر و متناسب‌تر با پیشینه فرهنگی - هنری این سامان، جستجو کند.

 از این منظر، نگرش سیاست گذاران و دست اندرکاران برگزاری سی و سومین دوره آن، درک و گسترش قلمروهای وسیع‌تر و متفاوت‌تر موسیقی ایران، در سایه بهره مندی از تجربه پیشکسوتان و استعداد گشایشگر جوانان است. هدایت بهینه این جشنواره به سمت تحولات سازنده در ساختار و تنوعِ بخش‌های آن در دوره‌های اخیر و مشارکت دهی گسترده اهالی موسیقی در حوزه‌های برنامه‌ریزی و اجرا بر این موضع، مبتنی بوده است.

تلاش و همت تمامی فعالان در این جشنواره را قدر دانسته و توفیق همراهان این رویداد بزرگ را در قامت جشن‌های فاخر فجر انقلاب اسلامی، از درگاه خداوند متعال، خواستارم.

سید عباس صالحی»

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول