اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

چین بزرگ‌ترین خریدار گاز آسیای مرکزی در سال 2017

چین در سال گذشته میلادی از طریق خط لوله گاز «آسیای مرکزی-چین» 38.7 میلیارد متر مکعب گاز کشورهای آسیای مرکزی را خریداری کرده‌ است.

چین بزرگ‌ترین خریدار گاز آسیای مرکزی در سال 2017

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، در سال 2017 میلادی چین از طریق خط لوله گاز «آسیای مرکزی-چین» 38.7 میلیارد متر مکعب گاز کشورهای آسیای مرکزی را خریداری و وارد کرده‌ که 13.37 درصد نسبت به سال 2016 میلادی بیشتر می‌باشد.

براساس این گزارش قسمت عمده گاز واردات چین را گاز طبیعی ترکمنستان و ازبکستان و قسمت اندکی را نیز گاز قزاقستان تشکیل داده‌است.

بر اساس این گزارش، کشورهای آسیای مرکزی 15 درصد گاز مورد نیاز چین را تأمین می‌کنند.

چین با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، مجاورت با منطقه آسیای مرکزی و توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی در حال گسترش حضور خود در بازار انرژی کشورهای این منطقه، به ویژه ترکمنستان است.

«پکن» در چند سال اخیر، اعتبارهای مالی و تسهیلات بانکی بلندمدت فراوانی را برای خرید تجهیزات صنعتی و تولیدی ساخت شرکت‌های چینی از جمله لوکوموتیو، واگن، رایانه، تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، بهداشتی و ساختمان‌سازی در اختیار کشورهای آسیای مرکزی قرار داده‌ است.

همچنین چین توانسته است با اختصاص میلیاردها دلار اعتبار، خط لوله گاز 7 هزار کیلومتری ترکمنستان به این کشور را احداث و راه‌اندازی نماید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول