اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراف مشاور سابق ترامپ به وجود «قرارداد قرن» در مورد فلسطین و قدس

وبگاه «الوطن» به انتشار کتاب «آتش و خشم؛ کاخ سفید ترامپ» اشاره کرد که نویسنده آن با استناد به اظهارات مشاور سابق ترامپ وجود «قرارداد قرن» را تأیید می‌کند که براساس این قرارداد، غزه به مصر و کرانه باختری به اردن ملحق خواهد شد.

اعتراف مشاور سابق ترامپ به وجود «قرارداد قرن» در مورد فلسطین و قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور سابق رئیس جمهوری آمریکا وجود «قرارداد قرن» را که به دنبال پایان دادن به مسئله فلسطین براساس خواسته‌های صهیونیست‌هاست، تأیید کرده است.

اخیرا در آمریکا کتابی تحت عنوان «آتش و خشم؛ کاخ سفید ترامپ» به قلم «مایکل وُلف» منتشر شده است که وی در بخش‌هایی از این کتاب به اظهارات «استیو بنن»، مشاور برکنار شده ترامپ استناد می‌کند و از آنچه که به عنوان «قرارداد قرن» شناخته می‌شود، پرده برمی‌دارد.

براساس نوشته‌های «ولف» مشاور سابق ترامپ اعتراف کرده است که دولت دونالد ترامپ عزم کرده است تا با الحاق کرانه باختری به اردن و الحاق غزه به مصر به مسئله فلسطین پایان دهد.

نویسنده کتاب به نشستی بین بنن و «روجر ایلز»، یکی از مؤسسان شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» آمریکا در تاریخ 3 ژانویه 2017 اشاره می‌کند.

طی این نشست، بنن به ایلز می‌گوید: «از همان روز اول سفارت آمریکا را به قدس منتقل خواهیم کرد و بینامین نتانیاهو [نخست وزیر اسرائیل] در جریان آن است».

به نوشته وبگاه خبری »الوطن»، مشاور سابق ترامپ در ادامه گفت‌وگو می‌گوید: «می‌دانیم که دراین مسیر به کجا می‌رویم و هدف چیست، برای همین، اردن کرانه باختری را به خود ملحق خواهد کرد و مصر غزه را؛ بگذار آن‌ها (اردنی‌ها و مصری‌ها) بااین مسئله کنار بیایند یا اینکه در آن غرق شوند».

ایلز در واکنش به حرف‌های مشاور رئیس جمهور آمریکا می‌پرسید: «موضع رئیس جمهور ترامپ در این باره چیست» که بنن جواب می‌دهد ترامپ خود با آن موافق بوده و موافقت وی بخشی از طرح است.

اصطلاح قرارداد قرن برای اولین بار از سوی «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر به هنگام سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ در ماه آویل استفاده شد.

ترامپ در واکنش به این کتاب، در حساب توییتری نویسنده آن را دروغگو خوانده و گفته است برکناری استیو ببن از سمتش باعث شده است که عقلش را از دست بدهد. ترامپ حتی دستور داده بود که چاپ و انتشار این کتاب در آمریکا جلوگیری شود.

رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر طی سخنرانی خود قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس را صادر کرد.

به رغم آنکه شورای امنیت به درخواست مصر به منظور لغو فرمان ترامپ تشکیل جلسه داد، ولی «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در شورای امنیت آن را وتو کرد.

بعد از این وتو، سازمان همکاری اسلامی به ریاست ترکیه، طرح لغو تصمیم ترامپ را به مجمع عمومی سازمان ملل برد و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

روابط دولت خودگردان فلسطین به ریاست «محمود عباس» با آمریکا بعد از تصمیم ترامپ در مورد قدس تیره شده است.

«ریاض المالکی»، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به قرارداد قرن گفت که این قرارداد به تاریخ پیوست و مردم فلسطین اجازه عملی کردن آن را نخواهد داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول