اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

استاد حوزه و دلتشگاه:

ورودی گنبدکاووس مزین به تمثال شهدای 12 دی شود/ 12 دی گنبدکاووس یوم‌الله است/ 12 دی سن هویت انقلابی مردم گنبدکاووس است

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه‌های گنبدکاووس با اشاره به اینکه گنبدکاووس مهد فعالیت‌های انقلابی بوده است، گفت: 12 دی سند هویت انقلابی مردم گنبدکاووس است.

ورودی گنبدکاووس مزین به تمثال شهدای 12 دی شود/ 12 دی گنبدکاووس یوم‌الله است/ 12 دی سن هویت انقلابی مردم گنبدکاووس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمدباقر مظفری عصر امروز در میزگرد تخصصی «12 دی، روز شهرستان گنبدکاووس» که با حضور جمعی از نخبگان، فرهیختگان و مدیران شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با تقدیر از برگزار کنندگان این میزگرد و همچنسن یادواره شهدای 12 دی ماه گنبدکاووس، اظهار کرد: این گردهمایی تخصصی و مبتنی بر حفظ تاریخ و فرهنگ ناب اسلامی بدون تردید موجب اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش حس هویت جمعی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) محله «ترک‌آباد» گنبدکاووس که محل زندگانی شهدای حماسه 12 دی ماه است باید مطالبات مردم را به صراحت بیان کنم، افزود: مهم‌ترین مطالبه مردم شهید‌پرور این محله و همه مردم گنبدکاووس ثبت 12 دی‌ماه به عنوان روز شهرستان است.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه‌های گنبدکاووس با تاکید بر اینکه فرمانداری ویژه گنبدکاووس بیش‌ترین نقش را در برآورده شدن انتظارات مردم دارد، خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه مسوولان شهرستان گنبدکاووس این است که با همت و شجاعت بالا هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدامات لازم را صورت دهند.

مظفری با اشاره به اینکه جوانان گنبدکاووس پتانسسل بالا و استعدادهای فراوانی دارند، ادامه داد: متاسفانه این استعدادها و توانمندی‌های فوق‌العاده به دلیل عدم دارا بودن هویت منسجم شهری و بومی به بروز و ظهور نرسیده و جوانان ما هنوز خود و توانمندی‌های بالقوه‌اشان را باور نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان نسل اول انقلاب این است که مفاخر و تاریخ پرافتخار شهرستان گنبدکاووس را به جوانانمان عرضه و معرفی کنیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم نسل جوان شهرستان را پای کار انقلاب و تثبیت تاریخ انقلاب بیاوریم که گام‌های نخست آن را باید ما بزرگترها برداریم.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه‌های گنبدکاووس با تاکید بر اینکه می‌توان فعالیت‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی تحت عنوان شهدای 12 دی ماه برگزار کنیم، اضافه کرد: احیای فرهنگ 12 دی و همزمان به پای کار آوردن جوانان در میدان انقلاب از برکات این حرکت بزرگ خواهد بود.

مظفری با اشاره به اینکه همه باید 12 دی ماه را یوم‌الله بدانند، گفت: از همه مسوولان می‌خواهیم از هم اکنون در تدارک برنامه‌هایی جذاب و متناسب با حماسه 12 دی برای پیوند دادن آن به دهه فجر باشند و در این مسیر از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای شهرستان و استان گلستان بهره‌مند شوند.

وی بر لزوم بیان شجاعانه نقش گنبدکاووس و حماسه 12 دی در تحولات انقلاب تاکید کرد و ادامه داد: همه ایران اسلامی باید بدانند که حماسه خونین 12 دی ماه در گنبدکاووس چه نقش مهمی در تحولات انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی پیروزی انقلاب ایفا کرده است.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه‌های گنبدکاووس با بیان اینکه مزین کردن ورودی شهرستان گنبدکاووس به تمثال علما و روحانیون بزرگ و شهدای 12 دی شهرستان گنبدکاووس وظیفه همه مسوولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: یکی از این علمای برجسته بدون تردید پرچمدار حماسه 12 دی گنبدکاووس حضرت آیت‌الله علی‌اکبر ابراهیمی‌فر است.

مظفری تجلیل از علمای نقش‌آفرین در فعالیت‌های فرهنگی و مردمی را موجب گسترش و تقویت نیروهای انقلاب و فعالیت‌های انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: این حرکت می‌تواند بار دیگر در شکل‌گیری هستهه‌ای مردمی فرهنگی و اجتماعی برای کمک به آبادانی و پیشرفت کشور کمک کند.

وی بر راه‌اندازی دبیرخانه مردمی حماسه 12 دی گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: تاکید ویژه ما بر این است که اعضای این دبیرخانه باید مردمی و از نیروهای بومی شهرستان باشند و با درک صحیحی از حماسه بزرگ 12 دی گنبدکاووس  به معرفی همه‌جانبه آن در سطح استان گلستان و کشور بپردازند.

گفتنی است این میزگرد تخصصی به همت بنیاد فرهنگی طهورا و همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی سپاه، فرمانداری ویژه، خبرگزاری فارس، سایت‌های قابوسنامه و جرجان خبر و دفتر شهرستانی سازمان فضای مجازی سراج و بسیج رسانه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول