اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

1.5 میلیون نفر در پورتوریکو بعد از گذشت صد روز از توفان هنوز برق ندارند

علیرغم آنکه آشوب‌های ایران به یکی از دغدغه‌های دونالد ترامپ تبدیل شده است، آمار و ارقام نشان می‌دهد که با گذشت 100 روز از توفان شدید ماریا، بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم پورتوریکو همچنان با مشکل قطعی برق روبرو هستند.

 1.5 میلیون نفر در پورتوریکو بعد از گذشت صد روز از توفان هنوز برق ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر آمار و ارقام رسمی که به تازگی منتشر شده است، باوجود گذشت 100 روز از زمان تندباد شدید «ماریا»، حدود نیمی از مردم «پورتوریکو» یعنی بیش از 1.5 میلیون نفر، همچنان با مشکل قطعی برق روبرو هستند.

در اولین آمار رسمی که دولت پورتوریکو از زمان ورود توفان شدید ماریا در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به این منطقه، منتشر کرده است، مقامات گزارش کردند که یکی از 78 شهرداری این جزیره همچنان به طور کاملاً با قطعی برق روبرو است.

«ریکاردو روسلو» فرماندار پورتوریکو در ماه اکتبر وعده داد تا تاری 15 دسامبر، 95 درصد از مشکل قطعی برق را رفع کند و این در حالی است که سپاه مهندسان برآورد کرده‌اند که برق پورتوریکو تا ماه مه به طور کامل احیا می‌شود.

خشم در میان مردم پورتوریکو همچنان ادامه دارد و رو به افزایش است زیرا مردم این منطقه همچنان با مشکلاتی چون تعطیلی مدارس و کسب و کار و افزایش خطر بیماری روبرو هستند.

گزارشات نشان می‌دهد که مردم پورتوریکو از روند کند بازسازی این جزیره بعد از توفان ماریا به خشم آمدند و بسیاری می‌گویند که نبود پیشرفت در بهبود اوضاع، مردم این منطقه را در معرض فاجعه رو به رشد محیط زیست قرار داده است.

طبق این گزارش، مردم در حال استشمام هوای سمی هستند و این به واسطه ژنراتورهای دیزلی است. آب همچنان آلوده است و بزرگراهها هنوز تعمیر نشده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «اکو واچ» گزارش می‌کند که جامعه پورتوریکو کاملاً منزوی شده است و به خدمات درمانی دسترسی ندارد و «الیزابت ییمپیر» مدیر اجرایی سازمان جامعه لاتینو در بروکلین در این خصوص گفت: «100 روز سند محکومت آمریکا و فقدان تعهد آن در قبال پورتوریکو است».

از زمان آغاز اعتراضات به وضع اقتصادی در ایران، «دونالد ترامپ» و بسیاری از مقامات آمریکا تمامی تلاش خود را در حمایت از آشوب‌های ایران به کار گرفتند و ترامپ در یکی از پیام‌های توییتری مردم ایران را گرسنه خواند.

انتهای پیام/م


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول