اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون فرماندار گنبدکاووس:

دبیرخانه مردمی روز شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود/ شورای شهر 12 دی را روز شهرستان گنبدکاووس ثبت کند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به لزوم برگزاری یک کنگره عظیم و جاودانه کردن حماسه 12 دی، گفت: دبیرخانه مردمی روز شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود.

دبیرخانه مردمی روز شهرستان گنبدکاووس تشکیل شود/ شورای شهر 12 دی را روز شهرستان گنبدکاووس ثبت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد شیبک صبح امروز در میزگرد تخصصی «12 دی، روز شهرستان گنبدکاووس» که با حضور جمعی از نخبگان، فرهیختگان و مدیران شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست تخصصی که موجب ماندگاری حماسه تاریخی 12 دی گنبدکاووس می‌شود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران همه ملت ایران را تا ابد مدیون شهدای عزیز دانستند و این رسالت و وظیفه ما را که می‌خواهیم در مسیر خدمت به شهدا گام برداریم سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم بهره لازم را از ظرفیت بزرگ شهدا ببریم، افزود: باید بپذیریم که همه ما آن چنان که باید و شاید برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و جاودانه کردن تاریخ پر افتخار سرزمین گنبدکاووس با انبوهی از خاطرات تاریخی غرورانگیز کار نکرده‌ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حوزه ثبت تاریخی حماسه 12 دی به عنوان روز شهرستان گنبدکاووس درحق گنبدکاووس اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه باید اعتراف کنیم که همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی شهرستان در این حوزه کوتاهی و کم‌کاری کرده‌ایم.

شیبک با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر روز ثبت برج قابوس در سازمان میراث جهانی را به عنوان روز شهرستان جشن می‌گیرد، ادامه داد: این موضوع با برگزاری مراسم روز شهرستان در 12 دی هیچ منافاتی ندارد و می‌توانیم روز ثبت برج قابوس را به عنوان روز تاریخ و هنر شهرستان نامگذاری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستید که به طور مثال در شهر گرگان از حادثه و قیام پنجم آذر مردم این شهرستان کمال استفاده فرهنگی و اجتماعی را صورت می‌دهند، تصریح کرد: ما در فرمانداری ویژه، نامه‌ای را تهیه کرده‌ایم تا به شورای شهر گنبدکاووس تقدیم کرده و از آنها بخواهیم به صورت رسمی این روز را به عنوان روز شهرستان گنبدکاووس ثبت کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس از هماهنگی و توافق با بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برای تشکیل دبیرخانه مردمی شهدای 12 دی در گنبدکاووس خبر داد و گفت: این دبیرخانه باید دائمی و با استفاده از همه ظرفیت های شهرستان گنبدکاووس به ویژه ظرفیت‌های غیر دولتی تشکیل شود.

وی برگزاری مسابقات و همایش‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی را یکی از اقدامات لازم برای آغاز حرکت دبیرخانه حماسه 12 دی و روز شهرستان دانست و اضافه کرد: در حوزه طراحی المان و تندیس شهدای 12 دی نیز به نظر می‌رسد می‌توان گام‌های خوبی را برداشت.

گفتنی است این میزگرد تخصصی به همت بنیاد فرهنگی طهورا و همکاری مدیریت فرهنگی اجتماعی سپاه، فرمانداری ویژه، خبرگزاری فارس، سایت‌های قابوسنامه و جرجان خبر و دفتر شهرستانی سازمان فضای مجازی سراج و بسیج رسانه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

انتهای پیام/40/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول