اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز:

حماسه 9 دی نقطه عطفی برای ایجاد وحدت و بصیرت دینی بود / 9 دی ایران، مدیون 8 دی تبریز است

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز گفت: حماسه 9 دی نقطه عطفی برای ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان و استکبار جهانی و به‌ویژه این حماسه موجب ایجاد وحدت و بصیرت دینی در بین آحاد مردم ایران شد.

حماسه 9 دی نقطه عطفی برای ایجاد وحدت و بصیرت دینی بود / 9 دی ایران، مدیون 8 دی تبریز است

مهدی عبدزاده، امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص ماهیت حماسه ۹ دی اظهار داشت: حماسه 9 دی نقطه وحدت امت مسلمان و قهرمان ایران است، ملتی که با داشتن اختلاف نظر در عقاید و طرز زندگی پای انقلاب، رهبری و پاسداشت اهل بیت (ع) ایستادند و یک سیلی محکم به تمام دشمنان دین و این ملت همیشه سرافراز زدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه حماسه ۹ دی به نوعی جلوه بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری مردم ایران در حفظ و احیای ارزش‌های دینی و انقلابی را نشان می‌دهد، افزود: استکبار جهانی در طول چند دهه اخیر با ترفندهای مختلف در صدد از بین بردن این نظام بوده که با آگاهی و هوشیاری مسوولان و به‌ویژه ملت ایران همه دسیسه‌های دشمن خنثی شده است.

مردم آذربایجان پیشگام حرکت‌های انقلابی است

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به نقش مردم آذربایجان و به‌ویژه تبریزی‌ها در شکل‌گیری این حماسه یادآور شد: طبق روال همیشگی گویا این برای مردم آذربایجان یک سنت شده است که در کارهای مهم پیشگام می‌شوند و در حماسه 9 دی آغازگر یک حرکت بزرگ شدند.

به‌گفته وی حماسه 8 دی مردم تبریز شاید بتوان گفت آغازی بوده بر حرکت انقلابی 9 دی که این نشان از بصیرت بزرگ این مردم دلیر و همیشه در صحنه مردم آذربایجان است.

وی در جواب این پرسش که چرا این حماسه بایدهر ساله گرامی داشته شود، تصریح کرد: از آنجایی که هر مقطعی یزید زمانه خود را  دارد، پس نیاز  است حماسه‌ای حسین(ع) وار زمانه خود را داشته باشد و حماسه 9 دی برای این دوران از زمان یک سیلی به جا و مهم بر صورت یزید زمان آمریکا، اسرائیل و ستون پنجم آنها است.

عبد زاده، اضافه کرد: 9 دی امسال نیز به نام «روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» نامگذاری شده و از این رو هر ساله با برنامه‌ریزی و با برپایی مراسم‌ها و آیین‌های مختلف می‌توان  فتنه‌های دشمنان را به آنان گوشزد کرد.

 انتهای پیام/ 60023 / 30 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول