اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

وزیر امور خارجه روسیه:

چین به زودی آمریکا را کنار زده و به قدرت نخست اقتصاد جهان تبدیل می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: به کمک روسیه و هند، چین به زودی آمریکا را کنار زده و به اولین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

چین به زودی آمریکا را کنار زده و به قدرت نخست اقتصاد جهان تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: چین به زودی با کمک هند و روسیه با پشت‌سر گذاشتن آمریکا به قدرت اول اقتصادی جهانی بدل خواهد شد.

لاوروف تأکید کرد: چین، روسیه و هند به صورت مشترک عضو پیمان بریکس هستند و تأثیر این پیمان روز به روز در جهان در حال افزایش است.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: من معتقدم که بریکس تنها نیست و کشورهایی نظیر اندونزی، مکزیک و آرژانتین هم‌پیمان این گروه هستند و فکر می‌کنم که در گروه G20 نیز نیمی از کشورها تمایل دارند تا در روند تصمیم‌گیری این گروه نقش داشته باشند.

وی گفت: چین در آمریکای لاتین منابع اقتصادی و منافع گوناگونی دارد و قصد دارد به این دلیل که دسترسی به منابع معدنی در چین کم است در این نقطه از جهان سرمایه‌گذاری کند.

لاوروف تأکید کرد: آمریکای لاتین نه تنها به سرمایه‌گذاری چینی‌ها تمایل دارند بلکه از ورود شرکت‌های روسی نیز استقبال می‌کنند.

وی گفت:‌همزمان با نفوذ هرچه بیشتر شرکت‌های روسی و چینی در آمریکای لاتین، من به شدت معتقدم که در آینده شاهد پروژه‌های بیشتری در این منطقه از جهان خواهیم بود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: بانک توسعه آسیا نیز در این زمینه با اعضای بریکس همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول