اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگاه قضایی مصر لغو تابعیت محمد مرسی را بررسی می‌کند

دادگاه قضایی اداری وابسته به شورای دولت مصر امروز با ارجاع دادخواست مربوط به لغو تابعیت محمد مرسی به عالی‌ترین نهاد قضایی کشور جهت بررسی آن موافقت کرد.

دستگاه قضایی مصر لغو تابعیت محمد مرسی را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه قضایی اداری مصر امروز یکشنبه دادخواست مربوط به لغو تابعیت محمد مرسی رئیس‌جمهور عزل شده مصر و نیز نخست‌وزیر و وزیر کشور دوره مرسی را به عالی‌ترین نهاد قضایی کشور ارجاع داد.

در این دادخواست آمده است که مجموع احکام حبس صادره علیه محمد مرسی به ۴۵ سال رسیده است و با توجه به محکومیت وی در قضیه شماره ۳۱۵ مربوط به سال ۲۰۱۴ معروف به «حوادث کاخ الاتحادیه»، مرسی «خائن به وطن» محسوب می‌شود.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، در این دادخواست همچنین به اتهام مرسی به جاسوسی برای سازمان‌های تروریستی و ارائه مستندات و اسناد نظامی به کشور بیگانه اشاره شده و آمده است که مرسی جاسوس بوده و مستحق داشتن تابعیت مصری نیست.

اخیرا بخش قانونگذاری شورای دولت مصر در راستای اعمال فشار بر معارضان دولت با اصلاحات قانون تابعیت مصری موافقت کرد و با افزودن بندی به این قانون، امکان لغو تابعیت معارضان دولت فراهم شد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول