اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تعقیب قضایی ده‌ها تبعه الجزایر به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی

دولت الجزایر اعلام کرد که با ارسال بیش از ۲۰۰ فقره قرار بازداشت بین‌المللی علیه اتباع این کشور خواستار تعقیب و بازداشت آنها به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی در خارج شده است.

تعقیب قضایی ده‌ها تبعه الجزایر به اتهام عضویت در گروه‌های تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الطیب لوح» وزیر دادگستری الجزایر گفت که این کشور ۲۲۶ فقره قرار بازداشت بین‌المللی علیه اتباع این کشور که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند، صادر کرده است که از میان این افراد ۲۱ نفر دارای تابعیت دوم بوده و در سوریه حضور دارند.

به نوشته روزنامه الحیات، احتمالا ۲۱ نفر یاده شده دارای تابعیت فرانسوی و بلژیکی هستند و الجزایر برای آنهایی که از صحنه‌های جنگ به کشور بازمی‌گردند مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است و علاوه بر آن حدود یکسال پیش تصمیم گرفته شد کسانی که ثابت شود قصد جنگ در خارج و پیوستن به گروه‌های مسلح را داشتند به حبس محکوم شده و علاوه بر آن در قضیه مربوط به تروریسم محاکمه و به حبس محکوم می‌شود که مدت آن ممکن است به ۱۰ سال برسد.

این وزیر الجزایری همچنین گفت که مناطق همانند سوریه که شاهد جنگ بودند اکنون جنگ در این مناطق در نتیجه راه‌حل سیاسی رو به اتمام است و تمامی کسانی که به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند بایستی به مناطق دیگری منتقل شوند و یا اینکه به کشورشان بازگردند و تلاش ما نیز این است که مناطق درگیری جدیدی همانند لیبی، سوریه و غیره تشکیل نشود.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول