اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌جمهور لبنان مطرح کرد

اسرائیل بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است

رئیس‌جمهور لبنان در دیدار هماهنگ‌کننده سازمان ملل در این کشور، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بیش از یازده هزار بار قطعنامه مربوط به پایان جنگ در تابستان ۲۰۰۶ را نقض کرده و این نشانه بی‌توجهی این رژیم به قطعنامه‌های سازمان ملل است.

اسرائیل بیش از ۱۱ هزار بار قطعنامه پایان جنگ ۳۳ روزه را نقض کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، «پرنیل داهلر کارل» را که به تازگی از جانب «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان هماهنگ کننده ویژه جدید این سازمان در لبنان منصوب شده، به حضور پذیرفت.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون در این دیدار به کاردل گفت لبنان به قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 1701 (که بر اساس آن اسرائیل مجبور به عقب نشینی از خاک لبنان شد) این سازمان پایبند است اما رژیم صهیونیستی تا کنون بیش از 11 هزار بار این قطعنامه را نقض کرده است.

قطعنامه 1701 که در تاریخ 11 آگوست 2006 در سازمان ملل تصویب شد خواستار پایان دادن به جنگ 33 روزه میان اسرائیل و لبنان شد. دولت لبنان نیز در 12 آگوست به اجماع ، با این قطعنامه موافقت کرد. در 13 آگوست ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی نیز  این قطعنامه را 24 رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در 14 آگوست و در ساعت 8 (به وقت محلی) اجرایی شد اما اسرائیل مفاد آن را همواره نادیده گرفته و نقض کرده است.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد تل‌آویو اخیر در حال آماده کردن زیرساخت‌ها برای ساخت دیوار حائل در بخش شرقی و غربی «خط آبی» است و لبنان این خط را مطابق با مرزهای بین‌المللی نمی داند.

«خط آبی» مرز لبنان و اسرائیل را تعیین می‌کند ؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی اسرائیل در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

میشل عون در ادامه به قدس پرداخت و گفت: این شهر بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی، وضعیت بین‌المللی ویژه‌ای دارد اما اسرائیل اکنون علاوه بر اینکه به شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی ادامه می‌دهد سعی دارد قدس را پایتخت خود معرفی کند؛ آمریکا هم به تنهایی نمی‌تواند قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت را لغو کند.

 علیرغم امضای توافقنامه اسلو توسط اسرائیلی‌ها، که موضوع بررسی وضعیت قدس را موکول به مرحله مذاکرات کرده است و علیرغم اینکه صدور قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص وضعیت قدس، همچنان ثابت بوده، اما تل‌آویو در عمل به هیچکدام از این توافق‌ها و قطعنامه‌ها پایبند نبوده و استقبال رژیم صهیونیستی از تصمیم اخیر آمریکا علیه این شهر بخشی از این نقض تعهدهاست.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول