اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در منطقه کردستان و بسته شدن جاده اصلی «سلیمانیه» به «کرکوک»

صدها نفر از شهروندان منطقه کردستان در اعتراض به نظام حقوقی پیشمرگه و تاخیر پرداخت حقوق‌ها، تظاهرات کردند و جاده اصلی «سلیمانیه» به «کرکوک» را بستند.

تظاهرات در منطقه کردستان و بسته شدن جاده اصلی «سلیمانیه» به «کرکوک»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه، دوشنبه (امروز)، اعلام کرد که شماری از تظاهرات‌کنندگان در منطقه کردستان، جاده اصلی و رابط میان «سلیمانیه» و «کرکوک» را بستند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «براثا» اظهار داشت: تظاهرات‌کنندگان این جاده را بستند و با آتش زدن لاستیک‌های خودروها، مانع استفاده رانندگان این خودروها از جاده مذکور شدند.

صدها نفر از شهروندان سلیمانیه و اربیل، امروز در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها و نظام حقوقی نیروهای پیشمرگه تظاهرات کردند و خواستار اصلاح نظامی سیاسی در منطقه کردستان و بهبود سطح معیشتی شهروندان این منطقه شدند.

پایگاه خبری «السومریه نیوز»، در همین راستا نوشت: صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان در مرکز شهر سلیمانیه خواستار سرنگونی دولت کنونی منطقه کردستان شدند و از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و پارلمان عراق خواستند تا مداخله کنند. آنها همچنین از نیروهای پیشمرگه و آسایش خواستند تا به صفوف معترضان بپیوندند.

منابع خبری اعلام کردند که  تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در سلیمانیه با یکدیگر درگیر شده‌اند و در منطقه «سنکسر» ، معترضان به مرکز پلیس این منطقه حمله کرده‌اند.

از سوی دیگر، 4 فراکسیون کُردی، امروز بستن جاده ارتباطی میان اربیل و موصل و جلوگیری از رسیدن گاز و برق از اربیل و تحمیل عوارض گمرکیبر کالاهای وارداتی به شهرستان مخمور را محکوم کردند و خواستار پایان یافتن حملات مسلحانه در استان نینوی شدند.

«زانا سعید» نماینده فراکسیون حقوقی از حزب جماعت اسلامی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: یک هیأت پارلمانی از 4 فراکسیون وابسته به احزاب اتحادیه میهنی، التغییر، جماعت اسلامی و اتحاد اسلامی، یکشنبه (دیروز) از شهرستان مخمور بازدید کردند. این اقدام به درخواست ساکنان این شهرستان و تاکیدشان بر ضرورت باز شدن جاده ارتباطی میان اربیل و مخمور که دو ماهی است از سوی نیروهای پیشمرگه بسته شده، صورت گرفت.

در ادامه این بیانیه از اربیل و بغداد خواسته شده تا هرچه سریعتر، گفت‌وگوها را آغاز کنند. همچنین اقدامات تنبیهی نظیر بستن جاده ارتباطی میان اربیل و موصل و جلوگیری از رسیدن گاز و برق از اربیل و تحمیل عوارض گمرکی بر کالاهای وارد شده به مخمور از اربیل به شدت در این بیانیه محکوم شد.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول