اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت

گرامیداشت هفته پژوهش توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن هفته پژوهش را گرامی داشت.

گرامیداشت هفته پژوهش توسط دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن هفته پژوهش را گرامی داشت.

بنابراین گزارش متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

« کسب علم و دانش در همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی مهم تلقی شده است اما بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیینی به­علم بها داده و انسان‌ها را به تعلیم و تعلّم و کسب فضائل علمی فراخوانده است. وجود آیات و احادیث فراوان در باب اهمیت علم و جایگاه علم و علم­ورزی و نیز در مذمت جهل و آثار آن گواهی بر این موضوع است.

بر این مبنا بنیان­گذاران و رهبران نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکا به نگاه الهی و علمی، توسعه جامعه دانایی محور را به عنوان سر منشاء تحولات و توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و اساس حفظ هویت و استقلال کشور را سر لوحه کار قرار داده اند. «امروز مسأله‌ی علم و[ تحقیقات برای ما یک مسأله‌ی تجملاتی نیست، یک مسأله‌ی حیاتی است. من نمیدانم همه‌ی تصمیم‌گیران چقدر به عمق این حرف واقفند، اما من از بُن دندان اعتقادم این است که امروز یکی از دو، سه کار اصلی و اساسی ما برای حفظ هویتمان، موجودیتمان، استقلالمان و آینده‌مان، مسأله‌ی تحقیق علمی است» ( فرازی از بیانات مقام معظم رهبری)

در این راستا دبیرخانه شورای ­عالی انقلاب فرهنگی بر اساس منویات مقام معظم رهبری به منظور گسترش رویکرد علمی و پژوهشی (پژوهش مدار) در جامعه از زمان تاسیس این شورا تا کنون در جهت سیاستگذاری عرصه علمی و پژوهشی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق و حساب‌شده‌ای را در پیش گرفته است. 

جهت گیری سند نقشه جامع علمی و تمهیدساز و کارهایی برای ایجاد رشد 4 درصدی سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی یکی از مهمترین شاخص­ها در راستای ارتقا و توسعه عرصه تحقیق و پژوهش پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط شورای ­عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

اهتمام به سیاست­گذاری جهت سامان­دهی و کاربست پژوهش‌­های علمی کشور، پژوهش محورشدن نظام آموزش عالی، ارتقای بهره‌ وری نظام پژوهش، مسئله محور و تقاضا محور شدن پژوهش‌ها، گفتمان­سازی و گسترش جامعه دانایی محور، ایجاد و تعمیق روحیه پرسش­گری و آزاداندیشی از جمله الزاماتی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند.

امید است با اجرای اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه علمی و پژوهشی، شاهد اعتلاء و شکوفایی بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مرتفع شدن مسائل و مشکلات پیش روی جامعه باشیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول