اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

افزونه ناشناس فایرفاکس جنجال آفرید

انتشار افزونه‌ای ناشناس توسط مرورگر فایرفاکس به نام Looking Glass در هفته گذشته باعث اعتراض و نگرانی برخی کاربران شد.

افزونه ناشناس فایرفاکس جنجال آفرید

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، در حالی که بسیاری از کاربران اجازه نصب افزونه یادشده را بر روی رایانه های خود نداده بودند، افزونه مذکور به مرورگرهای اینترنتی آنها اضافه شد و همین مساله موجب شد تا بسیاری از افراد تصور کنند افزونه یادشده برای جاسوسی و گردآوری مخفیانه اطلاعات جمع آوری شده است.

یک نکته جالب در مورد این افزونه توضیح اسرارآمیز ارائه شده در مورد کارکرد آن بود: واقعیت من صرفا با شما متفاوت است. بسیاری از کاربران با حضور در شبکه های اجتماعی از یکدیگر در مورد این افزونه و عملکرد آن سوال می کردند.

در نهایت مشخص شد افزونه یادشده یک بدافزار یا ابزار هرزنامه نویسی نیست و با هدف تبلیغات به نفع سریالی به نام آقای ربات طراحی شده است. موضوع سریال تلویزیونی یاد شده یک هکر و مهندس امنیت سایبری است.

بررسی های مستقل نشان می دهد این افزونه کار خاصی انجام نمی دهد و تنها با هدف تبلیغات بازرگانی و با همکاری موزیلا و عوامل سازنده این سریال طراحی شده است.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول