اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

یادداشت انتقادی قربانی در کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآن:

کاهش بودجه قرآن از بی‌مهری دولتمردان به ثقل اکبر است/ باید به مهجوریت قرآن گریست

رئیس دارالقرآن بسیج کشور کاهش بودجه قرآنی را از بی‌مهری دولتمردان به ثقل اکبر دانست و گفت: این کاهش بودجه نتیجه جلسات بی‌ثمر شورای توسعه و دیگر‌ نهاد‌های قرآنی است و باید به مهجوریت قرآن گریست.

کاهش بودجه قرآن از بی‌مهری دولتمردان به ثقل اکبر است/ باید به مهجوریت قرآن گریست

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی کشور لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور روز گذشته توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این اتفاق درحالی رخ داد که بودجه قرآنی کشور در سال ۱۳۹۷ با کاهش ۶۰ درصدی مواجه شده و این امر ناراحتی و نگرانی اساتید و خادمان قران کریم را به دنبال داشت.

در همین راستا رحیم قربانی رئیس دارالقرآن بسیج کشور در یادداشتی کاهش بودجه قرآنی را از مهجوریت قرآن و بی‌مهری دولتمردان به آیات الهی دانست.

متن یادداشت به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» (سوره فرقان آیه 30)

«وَ إِنَّهُ لَذِکْرٌ لَکَ وَ لِقَوْمِکَ وَ سَوْفَ تُسْئَلُونَ» (سوره زخرف آیه 44)

عاشقان قرآن و عترت و دلسوزان و فعالان قرآنی کشور از خبر کاهش 60 درصدی بودجه قرآنی کشور برای سال 97 متأسف و خیلی‌ها به مظلومیت و مهجوریت قرآن کریم در کشور گریستند.

چقدر قرآن در کشورمان مظلوم است که در ایامی متعلق به آقا رسول الله(ص) و ایام ولادتشان که مهم‌ترین سفارش آن حضرت توجه به قرآن (ثقل اکبر) و مهجوریت‌زدایی از قرآن و توجه به این ریسمان محکم الهی است و همزمان با سالروز انقلاب فرهنگی در کشور که پایه و اساس انقلاب اسلامی‌مان قرآن است، شاهد ارائه ناچیزترین بودجه برای فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک کار راهبردی و مهم در سال 97 باشیم.

البته در این چند سال شاهد بی‌مهری‌های فراوان مسئولین و دولتمردان نسبت به فعالیت‌های قرآنی در کشور بوده‌ایم که قطعاً مسئولین مربوطه روزی در درگاه الهی نسبت به شکایت پیامبر(ص) نسبت به بی‌توجهی به قرآن پاسخگو خواهند بود.

اما از مسئولان و دولتمردان که بگذریم سؤالم از مسئولین قرآنی کشور که اکثرشان در قالب شورای توسعه قرآنی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند این است که: هدف از تشکیل شورای توسعه قرآنی کشور چه بوده و چیست؟ هدف از عضویت چندین وزیر و مقام عالی رتبه کشور در شورای توسعه قرآنی چیست؟ هدف از وجود معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد چیست؟ هدف از وجود فراکسیون قرآن و عترت در مجلس چیست؟ و...

پس اگر نتایج ده‌ها جلسه شورای توسعه قرآنی کشور و صدها جلسات اقماری آن و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی قرآنی منجر به رکود فعالیت‌های قرآنی در کشور، بر جاماندن فرامین راهگشای قرآنی رهبر انقلابی و قرآنی‌مان و کاهش سالانه بودجه قرآنی کشور و... شده است، به نظر می‌رسد بهتر است همه این تشکیلات تعطیل و زمینه برای حضور خودجوش و مردمی برای احیا و تحول در امور قرآنی کشور فراهم شود.

خادم کوچک قرآن کریم

رحیم قربانی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول