اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دبیر کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ایجاد مافیای کتب کمک آموزشی/ سود میلیاردی بنگاه‌های اقتصادی کتب کمک درسی

دبیر کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید مجوزها برای فعالیت کتب کمک آموزشی توسط آموزش و پرورش صادر شود اما این عدم تحرک لازم باعث ایجاد مافیا شده و سالانه صدها میلیارد تومان سود به این بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌شود.

ایجاد مافیای کتب کمک آموزشی/ سود میلیاردی بنگاه‌های اقتصادی کتب کمک درسی

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «استفاده دانش‌آموزان از کتاب‌های کمک آموزشی»، اظهار داشت: امروز شبکه گسترده‌ای در این خصوص در کشور به دنبال سوء استفاده از نیاز دانش‌آموزان هستند.

وی ادامه داد: از یک طرف بعضی از مدارس کیفیت لازم را ندارند و والدین دانش‌آموزان نیز شاغل بوده و فرصت پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان را ندارند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس افزود: دانش‌آموزان احساس نیاز می‌کنند و سراغ کتب کمک آموزشی می‌روند و این کتب نیز با محتوایی همراه با اشکال ارائه می‌شود و این حل‌المسائل‌ها نیز به اسامی مختلف و با تغییر جلد و نویسنده انتشار می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بعضی از مدیران مدارس و معلمان خودشان به دانش‌آموزان در خصوص استفاده از کتب کمک آموزشی پیشنهاد داده و راهنمایی می‌کنند و در برخی از موارد نیز نوعی هماهنگی بین این افراد و انتشارات کتب وجود دارد.

وی متذکر شد: کسی در خصوص این کتب نظارت نمی‌کند و باید مجوزها برای ورود کتب کمک آموزشی توسط آموزش و پرورش صادر شود اما این عدم تحرک لازم باعث ایجاد مافیا شده و سالانه صدها میلیارد تومان سود به این بنگاه‌های اقتصادی وارد می‌شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول