اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

دبیر شبکه تشکل‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی مازندران:

رویه محیط زیست برای ساخت پتروشیمی در شمال نامناسب است/ پیش‌بینی استقرار پتروشیمی در 5 کیلومتری شبه جزیره میانکاله

دبیر شبکه تشکلهای حامی محیط زیست و منابع طبیعی مازندران گفت: رویه مناسبی را در مسوولان کشور در ارتباط با ساخت پتروشیمی در شمال ندیدیم زیرا ارزیابی ها و تهیه طرح قرار است پس از موافقت اصولی باشد!

رویه محیط زیست برای ساخت پتروشیمی در شمال نامناسب است/ پیش‌بینی استقرار پتروشیمی در 5 کیلومتری شبه جزیره میانکاله

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داریوش عبادی شنبه‌شب در نشست خبری با عنوان چالش‌های استقرار احتمالی پتروشیمی در بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: نگرانی فعالان محیط زیست از زمانی آغاز شد که وزیر نفت مکاتبه‌ای را با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای ساخت دو پتروشیمی در گیلان و مازندران داشتند، پتروشیمی مازندران قرار است در بندر امیرآباد ساخته شود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به نوعی موافقت اصولی با آن را اعلام کردند.

وی افزود: در مجامع بین‌المللی مطالعاتی که صورت می‌گیرد، مکان‌یابی و اثرات زیست محیطی همزمان انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن آن و عدم تخریب منابع زیستی و ارتباط با مسائل اجتماعی و بسیاری از مسائلی که در منطقه اثرات منفی خواهد داشت؛ مطالعه می‌شود و پس از آن به دنبال طرح و موافقت اصولی می‌رویم اما چنین چیزی را در رویه مسؤولان کشور در ارتباط با ساخت پتروشیمی در شمال ندیدیم زیرا ارزیابی‌ها و تهیه طرح قرار است پس از موافقت اصولی باشد!

دبیر شبکه تشکل‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی مازندران گفت: علت تصمیم وزارت نفت برای احداث پتروشیمی در مازندران و گیلان را توسعه نیافتگی استان‌های شمالی و بحث ایجاد اشتغال عنوان کردند و سوال این است که مسؤولان چه شاخصه‌ای را برای توسعه‌نیافتگی در نظر گرفته‌اند و از طرف دیگر قرار است چند شغل با ایجاد پتروشیمی ایجاد شود.

این فعال محیط زیست بیان کرد: اگر گردشگری را فعال می‌کردیم می‌توانست چند برابر در توسعه و ایجاد اشتغال موثر باشد، لذا ساخت پتروشیمی نیاز به ارزیابی اولیه و ثانویه دارد و باید به طور کامل ارزیابی و بررسی صورت بگیرد.

عبادی با اشاره به اینکه مکان پتروشیمی در پنج کیلومتری شبه جزیره میانکاله قرار دارد، افزود: این زیست کره دارای ارزش‌های زیست محیطی فراوانی است و تعهد دادیم که آن را سالم تحویل نسل آینده بدهیم، در حال حاضر نیز با مشکلاتی از جمله پساب‌ها، لجن‌ها و واگذاری بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی در نزدیکی میانکاله به شهرک‌های صنعتی روبرو است و قرار شد که صنایع بزرگ در این اراضی ملی ساخته شوند، صنایعی چون خودروسازی که خارج از توان اکولوژیک منطقه هستند.

وی در پایان گفت: نباید بگذاریم که محیط زیست مورد تاخت و تاز یک مدیریت غلط واقع شود، به عنوان شبکه تشکل‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی نه با توسعه و نه با اشتغال مخالفتی نداریم اما با ناکارآمدی مسؤولان مخالفیم، باید بدانیم برای مازندران تنها هوای پاک باقی مانده است و نباید بگذاریم این ظرفیت و دارایی مهم از بین برود.

انتهای پیام/86001/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول