اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمیساریای عالی انتخابات عراق: 142 حزب سیاسی برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

کمیساریای عالی انتخابات عراق طی بیانیه‌ای از ثبت‌نام 142 حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات آتی این کشور از جمله 4 حزب تازه‌ تاسیس خبر داد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق: 142 حزب سیاسی برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که به 4 حزب جدید در عراق، مجوز تاسیس داده است.

«احمد رحیم بشارة» یکی از اعضای کمیساریا طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «الفرات‌نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: کمیساریای عالی انتخابات عراق، دوشنبه (دیروز) به 4 حزب جدید مجوز تاسیس داد که عبارتند از: جنبش آزادی جامعه کردستان (حرکة حریة مجتمع کردستان)، جنبش اسلامی عراق (حرکة العراق الاسلامیة)، جنبش نور، انتفاضه و تغییر (حرکة النور - الانتفاضة والتغییر) و حزب اول میهنی (وطنی اولاً).

وی افزود: احزاب مذکور، کلیه اقدامات و امور اداری لازم بر اساس قانون احزاب سیاسی برای ثبت‌نام و گرفتن مجوز تاسیس را انجام داده‌اند. کلیه احزابی که می‌خواهند به تازگی اعلام موجودیت کنند نیز باید بر اساس قانون احزاب سیاسی مصوب در پارلمان عراق، پس از سپری کردن مدت قانونی، اقدامات لازم برای ثبت‌نام و گرفتن مجوز را انجام دهند.

در این بیانیه تاکید شده است: قانون احزاب سیاسی شماره 36 سال 2015، در پارلمان تصویب شده است و کمیساریای عالی انتخابات نیز پس از انتشار آن در روزنامه رسمی کشور، به موجب آن به 142 حزب سیاسی از جمله این 4 حزب سیاسی جدید، مجوز شرکت در انتخابات آتی کشور را اعطاء کرده است.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است 15 می سال 2018 برگزار شود.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول