اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

باید به خاطر ایران با شوروی کنار بیاییم

نیکسون: امروز مهمترین عامل بی ثباتی منطقه خاورمیانه انقلاب کمونیستی نبوده بلکه خطر عمده انقلاب اسلامی می باشد. نیکسون در اینجا قویا به ریگان توصیه کرد که در حل مسائل خاورمیانه شوروی نیز باید نقشی را بر عهده بگیرد.

باید به خاطر ایران با شوروی کنار بیاییم

رخدادهای 12 آذر 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای بر گسترش فعالیت های مرکز نشر دانشگاهی تاکید کرد.

 

  • لایحه تشدید  مجازات مرتکبین ارتشاء ، کلاهبرداری و اختلاس در جلسه فوق العاده هیئت دولت بررسی می شود.

 

  • مجلس طرح حذف سوبسید روغن نباتی و قند و شکر را رد کرد.

 

  • 25قاچاقچی مواد مخدر امروز در تهران به دار آویخته شدند.

 

  • نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا : انقلاب اسلامی برای خاورمیانه خطرناک است باید با شوروی کنار بیائیم.

دیدار سرپرست مرکز نشر دانشگاهی با رئیس جمهور

آقای دکتر نصرالله پور جوادی سرپرست مرکز نشر دانشگاهی پیش از ظهر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار وی ضمن ارائه گزارشی از تهیه کتاب های درسی علوم پایه و پزشکی فعالیت ها و مسائل این مرکز را به اطلاع رئیس جمهور رساند. آیت الله خامنه ای نیز  در این دیار ضمن تاکید بر گسترش فعالیت های مرکز نشر دانشگاهی در جهت تامین کتاب های درسی دانشگاهی و برنامه ریزی لازم به منظور تحقیقات جهت نشر کتب اسلامی و همکاری با سایر موسسات دولتی رهنمودهای لازم را ارائه داد.(1)

دیدار وزیر کشاورزی پاکستان با نخست وزیر

هیئت دولت به ریاست مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن بررسی رویدادهای جاری کشور دکتر ولایتی وزیر امور خارجه گزارش سفر اخیر خود به هند و ملاقات با مقامات این کشور را تقدیم هیئت دولت کرد.در این جلسه لایحه صادرات و واردات کل کشور و لایحه تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء ،کلاهبردادری و اختلاس مطرح شد و مقرر شد که هیئت دولت جلسه فوق العاده ای برای بررسی جزئیات این لوایح تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش وزیر کشاورزی پاکستان نیز دیروز با نخست وزیر دیدار کرد . آقای موسوی در این دیدار با تاکید به این نکته که اساس ملیت و هویت پاکستان را اسلام تشکیل می دهد اظهار امیدورای کرد که این هویت هرچه قویتر در زندگی روزمره مردم و حکومت پاکستان تجلی پیدا کند. (2)

سوبسید روغن نباتی و شکر حذف نمی شود

دیروز کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه دادند. در این کمیسیون ها چند لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسد.

بر اساس این گزارش طرح حذف سوبسید روغن نباتی و قند و شکر در جلسه کمیسیون کشاورزی رد شد در این جلسه که رئیس سازمان قند و شکر  و قائم مقام ستاد بسیج اقتصادی و کارشناسان وزارت کشاورزی حضور داشتند علاوه بر رد طرح مذکو حذف جایزه تحویل شیر و پنبه از مصارف شهری پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار نگرفت.  بر اساس این گزارش کمیسیون کار و امور اداری و استخدامی هم تغییر سامان بهزیستی به وزارت بهزیستی را تصویب کرد.(3)

اعدام 25 قاچاقچی

25 قاچاقچی باسابقه بین المللی مواد مخدر صبح امروز در زندان قصر تهران به دار آویخته شدند. در میان معدومین که به حکم دادگاه انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند یک زن و دو افغانی نیز دیده می شود.

مسئول روابط عمومی دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر تهران در این باره گفت :به دنبال تقاضاهای پی در پی امت حزب الله از دادگاه های انقلاب اسلامی که خواستار تشدید  مجازات سوداگران مرگ هستند به حکم قاطع و انقلابی دادگاه های انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر تهران 25 تن از قاچاقچیان حرفه ای و با سابقه بین المللی همگی را به اعدام محکوم کرد و احکام صادره نیز پس از تائید دادگاه عالی سحرگاه امروز در محوطه زندان قصر اجرا شد. دادسرای انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر بار دیگر به کلیه قاچاقچیان مواد مخدر اخطار کرد که در صورت عدم توبه به چنین سرنوشتی دچار خواهند شد.(4)

هشدار نیکسون در مورد خطر انقلاب اسلامی

ریچارد نیکسون رئیس جمهور سابق آمریکا در یک مصاحبه 90 دقیقه ای با روزنامه وال استریت ژورنال به ریگان  هشدار داد مهمترین عامل بی ثباتی منطقه خاورمیانه انقلاب کمونیستی نبوده بلکه خطر عمده انقلاب اسلامی می باشد.

نیکسون گفت : به علت حضور شوروی در منطقه برای ما (آمریکا) چاره ای نیست جز این که با شوروی ها در حل و  فصل مسائل خاورمیانه کنار آمده و با آنها بر سر میز مذاکره بنشینیم. امروز مهمترین عامل بی ثباتی منطقه خاورمیانه انقلاب کمونیستی نبوده بلکه خطر عمده انقلاب اسلامی می باشد. نیکسون در اینجا قویا به ریگان توصیه کرد که در حل مسائل خاورمیانه شوروی نیز باید نقشی را بر عهده بگیرد. (5)

منابع:

1- اطلاعات، 12 آذر 63 ، ص 3
2- اطلاعات، 12 آذر 63 ، ص 3
3- کیهان، 12 آذر 63، ص 1
4- کیهان، 12 آذر 63 ، ص  23
5- کیهان، 12 آذر 63 ، ص 22

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول