اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

در آئین امضاء‌ تفاهم‌نامه همکاری ناجا و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان شد

کاهش 57 درصدی تخلفات سربازی به واسطه مشاوره و کتابخوانی/ تجهیز مراکز آموزش و کلانتری‌ها به کتابخانه

معاون تربیت و آموزش ناجا با اعلام این مطلب که تخلفات سربازی به واسطه مشاوره، روانشناسی و کتابخوانی 57 درصد کاهش یافته، از تجهیز مراکز آموزش و کلانتری‌ها به کتابخانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کاهش 57 درصدی تخلفات سربازی به واسطه مشاوره و کتابخوانی/ تجهیز مراکز آموزش و کلانتری‌ها به کتابخانه

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس،‌ آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری نیروی انتظامی و نهاد کتابخانه عمومی کشور با حضور سردار امیرحسین یاوری معاون تربیت و آموزش ناجا و علیرضا مختاردوست دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

بر پایه این گزارش،‌سردار امیرحسین یاوری معاون تربیت و آموزش ناجا در این مراسم، اظهار داشت: هر مقدار فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزایش یابد، هزینه نیروی انتظامی پایین می‌آید چرا که هر چقدر مردم بیشتر مطالعه کنند کمتر پرخاش کرده و  کمتر درگیر می‌شوند و سعی می‌کنند مشکلات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا، تصریح کرد: هم اکنون شاهد مشاوره‌های غلط به مردم در سطح جامعه هستیم و مردم به هر کسی در این زمینه مراجعه می‌کنند اما اگر مردم به کتاب مراجعه کنند چون کتاب قاعده و ساختار مشخصی دارد طبعاً مشاوره‌های درستی را دریافت خواهند کرد. 

این مقام ارشد ناجا اعلام کرد: در راستای این تفاهم‌نامه هدفگذاری‌های مختلفی مدنظر ما است؛ گروه‌های مختلفی جامعه هدف ناجا است از افرادی که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند تا مراجعان به بخش‌های آگاهی و سایر قسمت‌ها.

وی گفت: آنچه امروز دنبالش هستیم مرکز آموزش سربازی است؛ در این مراکز از یکسری افراد بی‌سواد که نیاز به اطلس و عکس دارند تا عده دیگر که در مقاطع دکترا تحصیل کرده‌اند و نیاز به مطالعات حرفه‌ای در رشته خود داشته، وجود دارند و باید گفت دامنه کار ما در این قسمت از سطح پایین تا سطح بالاست.

سردار یاوری ادامه داد:‌ هم اکنون فرصت طلایی خوبی داریم تا بتوانیم سربازان را در مسیر کتابخوانی قرار دهیم و تلاش کنیم تا از سرباز گرفته تا درجات بالا از کتابخوانی استفاده کنند. 

وی اعلام کرد: هدفگذاری ما این است که دامنه کتابخوانی را افزایش دهیم؛ می‌خواهیم در این زمینه فعالیت کنیم و کتاب‌های روز را در اختیار همکاران قرار دهیم و در این مسیر سخنرانی‌ها و حتی جلسات ویدئو کنفرانسی خود را افزایش داده‌ایم.

معاون تربیت و آموزش ناجا با اعلام این مطلب که تخلفات سربازی با وجود کارهای روانشناسی، مشاوره، مصاحبه و کتابخوانی حدود 57 درصد کاهش یافته است، گفت: باید گفت که بحث کتاب برای ما جدی است؛‌ واقعاً‌ احتیاج و نیاز داریم که امر کتابخوانی را توسعه دهیم.

این مقام ارشد ناجا در این خصوص اعلام کرد: در مرحله اول به سمت مراکز آموزشی خواهیم رفت و در مرحله بعدی در نظر داریم برای هر کلانتری یک کتابخانه تأسیس کنیم؛ اگر چه هم اکنون در کلانتری‌ها یک قفسه دانش وجود دارد کتاب‌های تخصصی در آن جای دارد اما در صددیم که در چند ماهه آینده دسترسی همکاران و سربازان را افزایش دهیم.

در این مراسم علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به بیان مطالبی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی پرداخت و اظهار داشت:‌دو سال است که در نهاد، نشست کتابخوان برگزار می‌شود و این برنامه نشست‌هایی که به صورت حضوری افراد دور هم نشسته و در مورد یک کتاب صحبت می‌کنند.

وی گفت:‌ در این جمع‌ها که از 60 نفر تا 300 ـ 200 نفر تشکیل شده افراد مختلف از شغل‌های مختلفی حضور دارند از روحانی،‌ نظامی،‌مهندس و دانشجو گرفته تا دانش‌آموز.

وی گفت:‌بالغ بر 60 هزار نشست در 2 سال برگزار شده و به صورت حضوری به معرفی کتاب پرداخته‌اند.

مختارپور پیشنهادی به سردار یاوری داشت و افزود: اخیراً‌ یک محصول در نهاد کتابخانه‌ها داشته‌ایم که سبک‌های مختلف معرفی کتاب را بیان می‌کند و این کتاب می‌تواند در تبلیغ و  گسترش کتابخوانی در مجموعه ناجا مفید باشد. 

وی با اظهار استقبال از امضای تفاهم‌نامه همکاری ناجا با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: نهاد از تجربیات دستگاه‌های مختلف استفاده کرده و آماده همکاری با آنها است تا بدین ترتیب بتواند در هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی نقش کوچکی داشته باشد.

لازم به ذکر است، بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است مراکز ناجا مجهز به کتابداری مکانیزه شده و برابر با توافقات فی‌مابین آن دسته از سربازان وظیفه که دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های کتابداری هستند جهت خدمت به کتابخانه‌های عمومی معرفی شده تا ضمن خدمت از آموزه‌های خود به طور عملی استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول