اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

جراحی موفقیت‎آمیز بانوی آمریکایی توسط پزشک گرگانی

آنتونیا ماسکئودا: برای درمان بیماری در ایران احساس امنیت کردم/ درد 10 ساله بانوی آمریکایی در گلستان درمان شد

آنتونیا ماسکئودا یک بانوی آمریکایی مسلمان است که پس از تحمل 10 سال درد بیماری با مراجعه به بیمارستان شهید صیادشیرازی شهرستان گرگان عمل جراحی شد.

آنتونیا ماسکئودا: برای درمان بیماری در ایران احساس امنیت کردم/ درد 10 ساله بانوی آمریکایی در گلستان درمان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آنتونیا ماسکئودا بانوی آمریکایی دو سال قبل از ازدواج با یک مرد ایرانی، مسلمان شده و پس از ازدواج در این پنج سال اعلام تشیع کرده است، این زوج جوان هم‌اکنون در استان گلستان ساکن هستند و زندگی خوبی دارند، آنتونیا در سن 28 سالگی به درد سنگ صفرا مبتلا شده اما به خاطر عدم تمکن مالی و هزینه‎‎های سرسام‎آور ‎درمانی در آمریکا 10 سال با این بیماری دست و پنجه نرم کرده است، تا اینکه اواخر هفته گذشته توسط عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان عمل جراحی شد؛ برای اینکه از جزئیات روند درمانی آنتونیا ماسکئودا مطلع شوید توصیه می‌کنیم این مصاحبه خواندنی را از دست ندهید.

آنتونیا ماسکئودا امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: در بیمارستان شهید صیاد شیرازی برای سنگ کیسه صفرا عمل جراحی شدم، هزینه عمل با توجه به اینکه بیمه تکمیلی بودم رایگان بود، چون فقط یک نامه از بیمه نیاز داشت تا سقف 5 میلیون تومان را پوشش می‎داد، در حالی که هزینه این عمل در آمریکا برای خواهرم 25 هزار دلار بود.
وی ادامه داد: ۱۰ سال است که درد سنگ کیسه صفرا دارم، هزینه‎های درمانی در آمریکا خیلی زیاد است، من وقتی ۲۸ سال داشتم به این درد مبتلا شدم، چون هزینه‌های عمل سرسام‎آور بود توان این را نداشتم که عمل لاپاراسکوپی کیسه صفرا انجام بدهم.

 

*هزینه‌های گزاف پزشکی در آمریکا مانع درمانم شد/ می‌خواستم با رژیم غذایی خودم را درمان کنم

این بانوی تازه مسلمان شده آمریکایی می‎گوید: به خاطر هزینه‌های گزاف پزشکی در آمریکا نمی‌توانستم هیچ خدمات پزشکی دریافت کنم یا اینکه سونوگرافی انجام بدهم، بعد از اینکه به ایران آمدم برای مشکلات مختلفی که داشتم به پزشکان متعددی مراجعه کردم آنها با من رفتار خیلی خوبی داشتند، گاهی به صورت اورژانسی مجبور بودم به بیمارستان مراجعه کنم، در ایران خدمات پزشکی به بهترین نحو انجام می‌شود.

ماسکئودا می‎افزاید: اصلا دلم نمی‎خواست عمل کنم، ترجیح داده بودم از طریق یک رژیم غذایی و به روش سنتی سنگ صفرا را کوچک کنم البته سنگ صفرایم به این روش کوچک شد ولی شرایط به گونه‎ای پیش رفت که التهاب صفراوی برایم پیش آمد.

وی می‎گوید: سنگ کیسه صفرا به مرحله‎ای رسیده بود که خیلی متورم شده و علاوه بر درد شدید، استرس فراوانی هم داشتم، وقتی با همسرم به دکتر فاضل مراجعه کردیم ایشان به ما گفتند که باید هرچه زودتر عمل شوم، برای اینکه سنگ؛ جلوی خروجی صفرا را بسته بود و ممکن بود با مشکلات جدی مواجه شوم.

 

*پزشکان ایرانی خیلی حاذق هستند

این بانوی آمریکایی ادامه می‎دهد: خیلی استرس داشتم، خاطره خوبی از نحوه درمان پزشکان آمریکا در ذهنم نبود، برای همین خیلی گریه می‎کردم حتی در مورد اقوام و دوستانم که در آمریکا درمان شده بودند خاطره خوبی در ذهنم نبود، این وضعیت ترس و استرس مرا زیادتر کرده بود.

ماسکئودا بیان کرد: دکتر فاضل یک روز برای عمل جراحی من تعیین کردند، در اینجا پزشکان و پرستاران خیلی سریع کارها را انجام دادند، ممکن است بحث تحریم‌ها باعث شده کمبودهایی وجود داشته باشد اما تیم پزشکی ایران روی پای خودشان ایستادند و خدمات خوبی به بیماران می‌دهند.

وی ادامه داد: همه شرایط تحریم باعث شده که دانش پزشکی در راستای خدمات‎دهی بهتر و حتی با کمترین تجهیزات به بهترین نحو انجام شود، اگرچه در آمریکا امکانات پزشکی مدرن است اما در ایران خدمات پزشکی به خوبی انجام می‎گیرد و پزشکان ایرانی خیلی حاذق هستند.

 

*برای درمان در ایران احساس امنیت بیشتری کردم

این بانوی آمریکایی با تاکید بر اینکه من برای درمان در ایران احساس امنیت بیشتری کردم، ابراز کرد: اگر پزشکان ایرانی نبودند شاید الان زنده نبودم.

ماسکئودا گفت: در آمریکا درآمد ماهانه 3 یا 4 میلیون تومان با مدرک فوق لیسانس کفاف درآمد زندگی‌ام را نمی‎کرد حتی به راحتی نمی‎توانستیم با پزشک ملاقات کنیم، خیلی استرس داشتم.

وی با بیان اینکه پنج سال است ازدواج کرده، می‎افزاید: اینجا شرایط مهیا و به راحتی می‌توانیم از خدمات پزشکی استفاده کنیم، تشخیص پزشکی در ایران در مقایسه با پزشکان آمریکایی خیلی بهتر است پزشکان ایرانی خیلی باهوش هستند.

*بعد از 4 بار عمل نخستین بار است که با بهترین پزشکان ملاقات می‌کنم

ماسکئودا از دکتر فاضل و تیم پزشکی استان گلستان خیلی تشکر کرد و گفت: در بیمارستان فرصت پیدا نکردم که از ایشان تشکر کنم چون درد زیادی داشتم و حالت بیهوشی به من دست داده بود الان فرصت مناسب است که از زحمات ایشان و پرستاران بیمارستان تشکر کنم.

وی ادامه داد: بعد از چهار عملی که در طول زندگی داشتم نخستین بار است که با بهترین پزشکان ملاقات می‌کنم، من در تگزاس زندگی می‎کردم همه فکر می‎کنند آنجا باید بهترین پزشکان را داشته باشد اما در اینجا پزشکان بهتری وجود دارد.

این بانوی تازه مسلمان شده آمریکایی می‎گوید: خیلی از پزشکان بیمارستان تشکر می‎کنم به خاطر خدمات خوبی که به بیماران و بنده ارائه کردند، امیدوارم به پرستاران بیشتر و بهتر توجه شود به خاطر خدمات شبانه‎روزی که انجام می‎دهند.

ماسکئودا می‎افزاید: در طول مدتی که در بیمارستان بستری بودم با نیروهای خدماتی و تیم پزشکی و پرستاران صحبت کردم همه آنها رفتار بسیار خوبی با من داشتند و این رفتار واقعاً قابل تحسین است.
وی گفت: پنج‎شنبه گذشته برای عمل جراحی کیسه صفرا تعیین وقت کردند، ساعت 10 و 30 دقیقه وارد اتاق عمل شدم و این عمل تا ساعت 11 طول کشید.

ماسکئودا بیان کرد: گاهی اخباری را در آمریکا متوجه می‌شوم که رفتار خوبی با ایرانیان ندارند در اینجا از ما خیلی خوب مراقبت می‎شود، این ثابت می‎کند که چقدر مردم ایران خوب هستند، ممکن است در آمریکا چنین اتفاقاتی نبینیم و اینجا مردم ایران خیلی انسان دوست هستند.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول