اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده برادران شهید «عباس و جواد سلیمانی»

از حضور پای منبر استاد انصاریان تا شهادت برای نجات همرزم

باهم در جلسات قرآن شرکت می‌کردند و پای ثابت منبر استاد انصاریان بودند، برادر بزرگتر با هزینه خودش هرهفته بچه‌های محل را به نماز جمعه می‌برد و آنها را جذب برنامه‌های فرهنگی می‌کرد، با آغاز جنگ راهی جبهه شدند و از همانجا آسمانی شدند.

از حضور پای منبر استاد انصاریان تا شهادت برای نجات همرزم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در بیست‌و‌ششمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا هیأتی متشکل از نمایندگان نهاد‌های مختلف قرآنی به دیدار خانواده برادران شهید عباس و جواد سلیمانی رفتند.

فعالیت در انجمن‌های اسلامی از اول انقلاب

در این دیدار پدر شهیدان درباره فرزند بزرگترش یعنی شهید عباس سلیمانی گفت: عباس سال 1344 در رینه لاریجان به دنیا آمد، تنها دو سال داشت که ما به تهران آمدیم و در واقع در تهران، بزرگ شد. در سال اول انقلاب در مدرسه انجمن اسلامی راه‌اندازی کرد و در آنجا فعالیت داشت.

حضور در نماز جمعه با بچه‌های محل

هرهفته صبح‌های جمعه همه بچه‌ها را جمع می‌کرد و با خرج خودش به نماز جمعه می‌برد، حساس مسئولیتش به حدی بود که همه بچه‌ها را نفر به نفر تا درب منزلشان همراهی می‌کرد و آخرین نفر به خانه می‌آمد.

حضور برادران شهید پای منبر حجت‌الاسلام انصاریان

با برادرش جواد پای منبر حجت‌الاسلام انصاریان می‌رفتند و به این استاد قرآن و اخلاق علاقه داشتند. ماه‌های رمضان تا سحر بیدار بودند و به نماز شب و عبادت مشغول بودند و بعد از سحر استراحت کوتاهی می‌کردند و دوباره به سراغ کارهایشان می‌رفتند.

تیرماه سال 1360 عباس برای اعزام به جبهه نام‌نویسی کرد و به منطقه رفت. حدود دو ماه و نیم در جبهه بود و پس آن به تهران آمد و با آغاز سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام کرد. اما باز هم طاقت نیاورد و چند روز بعد دوباره راهی جبهه شد. دوماه در قصر شیرین بود و پس از این مدت به مرخصی آمد. مدتی مشغول درس خواندن شد اما باز هم راهی جبهه غرب کشور شد.

شهادت برای کمک به همرزم

خودش داوطلب حضور در این منطقه شده بود و در نهایتاً در جریان عملیات مسلم‌بن عقیل به شهادت رسید. گویا یکی از همرزمانش مجروح شده بود و عباس برای کمک به او رفته بود که خمپاره‌ای در نزدیکی آنها منفجر شده و عباس براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

 

 

مشغول حفظ قرآن بود و هنگام شهادت سوره «یس» حفظ می‌کرد

قبل از انقلاب در منطقه قیام ساکن بودیم آنجا جلسه قرآنی بود و بچه‌ها در آن جلسه شرکت می‌کردند و با قرآن مأنوس بودند. پس از شهادت عباس برسر مزارش بودم که آقایی آمد. وی پس از قرائت فاتحه بر مزار عباس گفت: من در سومار به رزمندگان آموزش تانک می‌دادم عباس هرگاه وقت می‌آورد قرآنی که با خود داشت را می‌آورد و مشغول خواندن می‌شد. عباس مشغول حفظ قرآن بود و زمان شهادت سوره «یس» را حفظ می‌کرد.

حضور در جبهه با وجود مجروحیت

در ادامه مادر شهیدان درباره شهید جواد گفت: جواد هم کنار برادرش مشغول فعالیت‌های مختلف بود و در جبهه هم حضور یافت. یک بار مجروح شد و به تهران آمد اما پیش از بهبودی دوباره راهی منطقه شد. در اولین تماسش گفتم: با این مجروحیت کاری از تو بر نمی‌آید، گفت: اینجا مسئولیت 40 نفر با من است نمی‌توانستم در تهران بمانم.

دوویژگی بارز شهیدان عباس و جواد

استاد جهانبخش فرجی یکی از حاضران در این دیدار‌ها بود که درباره این برادران شهید گفت: این دو شهید عزیز دو ویژگی داشتند؛ یکی قرآنی که همیشه همراهشان بود و با آن مأنوس بودند و دیگر دفترچه یادداشتی که آن را هم همیشه به همراه داشتند و در آن ذکر اهل بیت(ع) نوشته شده بود.

فرجی: تربیت پدر و مادر و لقمه حلال مهم‌ترین عامل رسیدن به مقام شهادت

فرجی غفلت از پدر و مادر شهدا را یکی از آسیب‌های جامعه دانست و گفت: شاید در جامعه عوامل زیادی باشد که سبب شود یک جوان به درجه شهادت برسد اما عامل اصلی که می‌تواند یک انسان را به مقامی برساند که خداوند درجه شهادت نصیب او کند لقمه حلال و تربیت پدر و مادر است و اگر شهدا به این مقام رسیده‌اند قطعا به همین دلیل است.

وی ادامه: متأسفانه این موضوع در جامعه ما مغفول مانده در حالی که پدران و مادران شهدا بهترین الگو‌های تربیتی برای خانواده‌ها هستند و می‌توان با معرفی این عزیزان به جامعه بسیاری از آسیب‌ها را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول