اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ابراهیم حقیقی:

دوربین‌های مدرن حضور عکاس را در عکس‌ها کمرنگ کرده است

استاد پیشکسوت گرافیک معتقد است: با دوربین‌های مدرن امروزی که فقط کافی است یک دکمه را برای گرفتن عکس فشار دهید، حضور عکاس را پشت عکس‌ها حس نمی‌کنیم. باید دوباره به کسانی که به این حوزه علاقه‌مندند یاد داد که دید عکاسانه مهم است!

دوربین‌های مدرن حضور عکاس را در عکس‌ها کمرنگ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم حقیقی داور جشنواره عکس نورنگار، درباره تغییر شرایط جشنواره عکس نورنگار و دریافت ورودیه در چهارمین دوره، این‌طور اظهار نظر کرد: به نظرم تصمیم درستی گرفته شد؛ با برقرار شدن این شرایط از حجم بالای آثار ارسالی کاسته می‌شود و درواقع داوری اولیه توسط خود شرکت‌کنندگان صورت می‌گیرد و ناگزیر حساس‌تر عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد عکس‌های با کیفیتی که در مسابقه شرکت کرده بودند، بسیار بالا بود، این موضوع را در قیاس با داوری جشنواره‌هایی می‌گویم که در دو سال گذشته داوری آن‌ها را به عهده داشته‌ام. به همین دلیل تعداد آثاری که برای فاز اول داوری انتخاب کرده بودم از تعداد تعیین شده از سوی دبیرخانه جشنواره بیشتر بود.»

حقیقی تأکید کرد: سطح مسابقه را باید از این هم بالاتر برد، تا کسی که فقط هوس کرده دوربین بخرد و عکس بیاندازد، جرات حضور در جشنواره را پیدا نکند، اتفاقی که در تمام جشنواره های دیگر شاهد آن هستیم.

این استاد گرافیک ادامه داد: با دوربین‌های اتوماتیک و مدرن امروزی که فقط کافی است یک دکمه را برای گرفتن عکس فشار دهید، حضور عکاس را پشت عکس‌ها حس نمی‌کنیم و باید دوباره به کسانی که به این حوزه علاقه‌مندند یاد داد که حضور عکاس و دید عکاسانه مهم است و تنها ثبت حادثه زودگذری که شاهد آن بوده‌اند، عکاسی نیست. در واقع از روی شانس کسی در این صحنه حاضر بوده و تبدیل به عکس شده است.

حقیقی در پایان در توصیه به علاقه‌مندان به عکاسی گفت: داشتن نگاه عکاسانه بسیار مهم است که آن‌هم با بسیار دیدن اتفاق می‌افتد و از سر هوا و هوس نیست. شخص باید به خودش آموزش دهد و سختگیری داشته باشد و بپذیرد که گردآوری همه اطلاعاتی که می‌توان آن‌ها را به راحتی از اینترنت جستجو کرد عکاسی نیست. درک زیبایی‌شناسانه عکس، به آموزش نیاز دارد و این اتفاق باید در نگاه تمام کسانی که در این گونه مسابقات شرکت می‌کنند افتاده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول