اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیست و هشتمین کنفرانس سالانه معاهده منشور انرژی در «عشق‌آباد»+تصاویر

بیست و هشتمین کنفرانس سالانه معاهده منشور انرژی در سالن کنفرانس هتل «اغوزکنت» در پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

بیست و هشتمین کنفرانس سالانه معاهده منشور انرژی در «عشق‌آباد»+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، بیست و هشتمین کنفرانس سالانه معاهده منشور انرژی در سالن کنفرانس هتل «اغوزکنت» پایتخت ترکمنستان آغاز به کار کرد.

در بیست هشتمین همایش معاهده منشور انرژی که در سطح وزرا به مدت 2 روز برگزار خواهد شد، 151 نماینده از 52 کشور، 13 سازمان بین المللی و منطقه‌ای، 12 شرکت از جمله یک شرکت ایرانی و نیز نمایندگان 19 رسانه خارجی حضور دارند.

«هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو ایران در امور برق و انرژی در رأس هیأت سیاسی کارشناسی به «عشق‌آباد» سفر کرده و در همایش مذکور شرکت و سخنرانی می‌کند.

در همایش مذکور همچنین نمایندگان کارشناسان ارشد شرکت گروه «جهان پارس» از جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارند. 

همایش منشور انرژی در عشق‌آباد در سطح وزرا و کارشناسان ارشد سازمان و تشکل‌های انرژی، نفت و گاز کشورهای عضو و ناظر سازمان پیمان منشور انرژی، مهمانان ویژه همچون مسئولین و کارشناسان نهادهای مالی و اعتباری بین‌المللی، سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، اصحاب رسانه و خبرنگاران از ده‌ها کشور خارجی و شبکه‌های بین‌المللی رادیو و تلویزیون برگزار شد.

ارائه و بررسی گزارشهای عملکرد سالانه معاهده منشور انرژی، تشریک مساعی در زمینه تأمین امنیت حامل‌های انرژی در بازارهای جهانی و ایجاد تعامل بین کشورهای صادرکننده انرژی، مصرف‌کنندگان و سازمان‌های معتبر بین‌المللی به خصوص سازمان ملل و سایر نهادهای مرتبط از موضوعات مورد بحث در این کنفرانس می‌باشد.

ترکمنستان در بیست و هفتمین اجلاس پیمان بین‌المللی منشور انرژی که در اواخر سال گذشته میلادی در شهر «توکیو» پایتخت کشور ژاپن برگزار شد، به عنوان رئیس دوره‌ای این نهاد برای سال جاری میلادی انتخاب شد.

پیمان منشور انرژی یک موافقتنامه بین‌المللی است که در دسامبر سال 1994 امضا شد و در آوریل سال 1998 میلادی قدرت اجرایی یافت.

تاکنون 52 کشور به این پیمان ملحق شدند و با توجه به عضویت اتحادیه اروپا و جامعه انرژی اتمی اروپا در این پیمان، تعداد اعضای آن در حال حاضر 54 عضو است.

جمهوری اسلامی ایران در آذرماه سال 1395 در حاشیه اجلاس بیست و هفتم این منشور که در ژاپن برگزار شد، رسما به این پیمان پیوست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول