اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

برای نخستین‌بار در شمال کشور صورت گرفت

عمل جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه در بابل

رئیس بخش جراحی قلب بزرگ‌ترین بیمارستان شمال کشور گفت: عمل جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه در بیمارستان روحانی بابل انجام شد.

عمل جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه در بابل

حمیدرضا وفایی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: عمل جراحی تعویض دریچه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا با بکارگیری از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه برای نخستین‌بار در شمال کشور در دو بیمار با ریسک بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.

وی افزود: این دو جراحی با همکاری مشترک تیم جراحی قلب بیمارستان‌های روحانی بابل و شهید رجایی تهران در بیمارستان روحانی با موفقیت انجام شد.

رئیس بخش جراحی قلب بزرگ‌ترین بیمارستان شمال کشور تصریح کرد: بیمار اول خانم 78 ساله آملی بود که با درگیری شدید عروق کرونری و تنگی شدید دریچه ائورت و نیز تنگی کاروتید گردن ابتدا تحت جراحی اندارترکتومی کاروتید قرار گرفت.

وفایی خاطرنشان کرد: این بیمار پس از گذشت دو هفته تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت به روش استفاده از دریچه بدون سوچور قرار گرفت که با توجه به تنگی شدید دریچه و شرایط بد بیمار، استفاده از این نوع دریچه برای این بیمار بسیار کمک کننده بوده است که سبب تسریع در زمان عمل و کیفیت نوع دریچه است.

این مسؤول یادآور شد: بیمار دوم آقای 80 ساله بابلی بود که با سابقه ایست قلبی و تنگی شدید عروق کرونر و دریچه ائورت  با حال عمومی بد تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت با روش فوق قرار گرفت که این بیمار بسیار پر ریسک از نظر جراحی قلب بوده که با استفاده از این روش و با کمک تیم مجرب بخوبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق با اشاره به اینکه وضعیت بیماران مساعد و در واحد مراقبت‌های ویژه تحت نظر است، ادامه داد: مزیت استفاده از این تکنولوژی در کوتاه نمودن زمان عمل جراحی با استفاده از دریچه‌های بیولوژیکی با کیفیت بسیار بالا و کم تهاجمی‌تر است.

وفایی با اشاره به اینکه این تکنولوژی درسال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته دنیا در حال انجام است، گفت: خوشحالیم که این روش در شمال کشور در بیمارستان روحانی انجام شده است و این مرکز همگام و هم راستا با تکنولوژی‌های پیشرفته و روز دنیا در حال فعالیت و خدمات رسانی به هم‌وطنان است.

انتهای پیام/86040/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول