اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

قرارهای محیط زیستی هفته آخر آبان ماه

حضور یکپارچه دوستداران محیط زیست در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه/ اهدای خون فعالین محیط زیست برای کمک به آسیب دیدگان

فعالین محیط زیست مسجدسلیمان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون شهرستان و اهدای خون به همنوعان زلزله‌زده در مناطق غرب کشور ضمن ابراز همدردی با آنان، گامی هرچند کوچک در کمک به بهبود وضعیت آسیب دیدگان این ضایعه بزرگ برداشتند.

حضور یکپارچه دوستداران محیط زیست در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه/ اهدای خون فعالین محیط زیست برای کمک به آسیب دیدگان

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، فرهنگ‌سازی و آموزش جزء اصول بسیار لازم و ضروری برای آگاهی از مسئولیت هر فرد درزمینهٔ حفظ محیط زیست است.

در هفته آخر آبان ماه نیز سمن‌ها و فعالان محیط زیستی در سرتاسر ایران فعالیت‌ها و برنامه‌های خاصی را پیگیری کردند که کمک‌رسانی به هم‌وطنان زلزله‌زده در کرمانشاه و ابراز همدردی با بازماندگان، از مهم‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

به‌رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم:

*به همت انجمن همیاران محیط زیست و همراهی دانشجویان دانشکده بهداشت، پاک‌سازی و فرهنگ‌سازی محور جاده قدیم نیشابور و حضور در کمپ زائر جهت خدمات‌رسانی به زائرین در دو روز متوالی و پایانی ماه صفر به انجام رسید.

*توسط انجمن سفیران طبیعت، پاک‌سازی پارک بزرگ مادر هشتگرد در استان البرز از فیلتر سیگار باهدف فرهنگ‌سازی در حوزه  محیط زیست انجام شد.

*هیئت دوچرخه‌سواران مهاباد یاد و خاطره دوچرخه‌سواران استان کرمانشاه را که دیگر نمی‌توانند رکاب بزنند گرامی داشتند.

*دانش آموزان دبیرستان کوشا در مسجدسلیمان با شعار «از درخت بیاموزیم رویش دوباره و سبز شدن را» به یاد هم‌وطنان زلزله‌زده غرب کشور نهال کاشتند، این دانش آموران ضمن اظهار تسلیت و ابراز همدردی با هم‌وطنان زلزله‌زده، به همنوعان خود در استان کرمانشاه پیام مقاومت و امیدواری به فردای بهتر فرستادند.

*موسسه محیط زیست آسمان رود رحیم‌آباد در استان گیلان همگام با دیگر گروه‌های مردم‌نهاد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق زلزله‌زده غرب کشور کرد.

*دانش آموزان مدرسه شریعتی شهرستان مسجدسلیمان در اقدامی شایسته و محیط زیستی کاردستی‌های خود را که با وسایل دورریختنی تهیه‌کرده‌اند در معرض نمایش والدین قراردادند. آنان در نظر دارند تا با برپایی نمایشگاه آثار هنری خود، عواید و درآمد حاصل از فروش این وسایل را به هم‌وطنان زلزله‌زده اختصاص دهند.

*کمک‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استان گیلان به زلزله‌زدگان کرمانشاه ارسال شد، قطره‌های مهربانی مردمان استان گیلان به دستان برادران و خواهران کُردِمان در کرمانشاه رسید.

* فعالین محیط زیست مسجدسلیمان با حضور در پایگاه‌های انتقال خون شهرستان و اهدای خون به همنوعان زلزله‌زده در مناطق غرب کشور ضمن ابراز همدردی با آنان، گامی هرچند کوچک در کمک به بهبود وضعیت آسیب دیدگان این ضایعه بزرگ برداشتند.

*به همت بانوان طبیعت دوست ایلام جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی در دبستان شهدای دانش‌آموز آبدانان ایلام انجام گرفت، همچنین با تلاش این انجمن دانش آموزان دبیرستان فراست برای حفظ محیط زیست کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کردند.

*به همت انجمن بوم بانان گیلان و مهدکودک کندوی عسل برپائی ایستگاه اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در پارک گل‌ها انجام شد.

*برنامه پاکبانی پارک‌ها و فضای سبز شهری مسجدسلیمان با همکاری واحد خدمات شهری و فضای سبز شهرداری به همراه فعالین محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گرفت که با استقبال شهروندان نیز همراه بود. ضمن اینکه این برنامه همراهی سبز و کوچک‌ترین هَموند انجمن‌های محیط زیستی اِلنا حافظی را در پی داشت.

*دانش آموزان دبیرستان پسرانه و دبستان دخترانه مجتمع سما خرم‌آباد لرستان از نهالستان آقای افشار، پدر بلوط ایران بازدید کردند. در حاشیه این بازدید کارگاه کاشت بلوط توسط آقای افشار برای دانش آموزان برگزار شد.

*قطع گونه‌های روبه انقراض، احساسات تشکل‌های محیط زیستی بهشهر، نکا و رستمکلا و مازندران را جریحه‌دار کرد؛ این تشکل‌ها به قطع درختان شمشاد در جنگل‌های رستمکلا توسط شهردار رستمکلا اعتراض کردند.

 

*نشست هم‌اندیشی انجمن‌های محیط زیستی شوشتر با مدیر و معاونین اداره آموزش‌وپرورش شهرستان برگزار شد،که طی آن موارد و برنامه‌هایی از قبیل آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در مدارس توسط کارشناسان انجمن‌ها، اجرای برنامه تولد درختی برای دانش آموزان، احداث نهالستان کوچک در بخشی از حیاط چند مدرسه جهت آشنایی دانش آموزان با نحوه تولید، تکثیر و کاشت درختان، برگزاری سمینارهای آموزشی محیط زیست با حضور مدیران و معاونین اداره و مدارس مطرح شد تا در آینده‌ای نزدیک صورت پذیرد.

*اعضای موسسه محیط زیست آسمان رود رحیم‌آباد گیلان، در نشستی با پیمانکار شهرداری و بخشدار درزمینه نحوه مدیریت پسماند و چگونگی برنامه‌ریزی برای تفکیک زباله از مبدأ، رایزنی کردند.

*سمینار نقش گیاهان بومی در توسعه جنگل‌ها و فضای سبز خوزستان برگزار شد. این سمینار با سخنرانی دکتر حسین آخانی استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و همچنین دکتر الکساندر رودوف محقق و گیاه‌شناس روسی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان و حضور حداکثری سمن‌های محیط زیستی مسجدسلیمان در سالن همایش‌های اداره آموزش شرکت نفت برگزار شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول