اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

درخواست ماهانه یک میلیون و 200 هزار نفر برای صدور کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال کشورگفت: تا پایان سال 97 کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان صادر می شود این درحالی است که میانگین مراجعه افراد برای درخواست صدور کارت ملی هوشمند ماهانه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است.

درخواست ماهانه یک میلیون و 200 هزار نفر برای صدور کارت ملی هوشمند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حمید درخشان نیا در جلسه مشترک با رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: پایگاه داده اطلاعات جمعیت کشور، اطلاعات بیش از 120 میلیون ایرانی را دارد و چهار واقعه حیاتی (ازدواج، طلاق، تولد و فوت) به صورت لحظه‌ای بروزرسانی می‌شود.

وی افزود: همچنین میانگین پوشش ثبت وقایع ولادت و فوت در کشور بیش از 98 درصد است و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت آنلاین به زایشگاه‌ها و آرامستان‌ها متصل است.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به صدورکارت‌های ملی هوشمند ادامه داد: هوشمندسازی کارت ملی از سال 94 کلید خورد و تا مرداد سال 95 موفق شدیم حدود 10 میلیون کارت صادر کنیم و امروز نیز 29 میلیون کارت را صادر و از این تعداد حدود 28 میلیون کارت نیز ارسال شده است.

درخشان نیا اظهار کرد: کسانی که کارت‌های ملی سابق‌شان را تا پایان سال 89 دریافت کرده‌اند، اعتبار کارتشان تا پایان امسال تمام می‌شود و باید برای درخواست کارت جدید اقدام کنند و میانگین مراجعه افراد برای درخواست صدور کارت ملی هوشمند ماهانه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر و ظرفیت تولید کارت نیز حدود 2.5 میلیون کارت در ماه است.

وی تصریح کرد: در 137 کشوری که ایران در آن کنسولگری دارد، اقدام به صدور کارت ملی هوشمند نیز خواهیم کرد.

درخشان نیا صدور کارت ملی هوشمند را ورود به دولت الکترونیک دانست و گفت: برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها جلسات فنی زیادی با بانک‌ها و قوه قضاییه و مراجع مختلف داشته‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول