اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طی کنفرانس خبری در کربلای معلی

العبادی: انتخابات عراق در موعد مقرر برگزار خواهد شد/پیشمرگه وطن‌پرستی‌اش را نشان داد

نخست‌وزیر عراق طی یک کنفرانس خبری در کربلای معلی، تاکید کرد که انتخابات این کشور در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

العبادی: انتخابات عراق در موعد مقرر برگزار خواهد شد/پیشمرگه وطن‌پرستی‌اش را نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق شنبه (امروز)، طی سخنانی در مقر استانداری «کربلا»، تاکید رکد که عراق در سه جبهه پیروز و موفق شد. آزادسازی سرزمین از دست داعش، حفظ وحدت عراق و ایستادگی مقابل تهدیدات.

وی درباره هزینه عراق در نبرد را داعش گفت: در جنگ با داعش، عراق 100 میلیارد دلار خسارت دید. 

به نوشته «السومریة نیوز»، وی در بخشی از سخنانش درباره انتخابات آتی کشور گفت: این انتخابات در موعد مقررش برگزار خواهد شد و ما اجازه نخواهیم داد که هیچ گروه مسلحی در این انتخابات شرکت کند.

پیش از این اعلام شده بود که انتخابات پارلمانی عراق در 15 می سال 2018، برگزار خواهد شد اما برخی همچون «اسامة النجیفی» معاون رئیس‌جمهور عراق خواستار به تاخیر افتادن این انتخابات شده بود.(جزئیات بیشتر)

وی در ادامه درباره اقدام داعش مبنی بر انتقام‌جویی از شهروندان تنها در مناطق امن کشور به دلیل شکست‌های مستمرش از نیروهای عراقی، هشدار داد و طی این کنفرانس خبر گفت:  تروریست‌ها تلاش خواهند کرد که شهروندان بی‌گناه را هدف قرار دهد و ما باید هوشیار باشیم ضمن اینکه برخی گروه‌های سیاسی منتظر حملات تروریستی برای تحقق منافعشان هستند.

العبادی درباره مسئله میانجیگری میان بغداد و اربیل گفت: ما نیازی به میانجیگری برای ارتباط با مردممان در استانهای شمالی عراق نداریم و متاسفیم که به نیروهای پیشمرگه‌‌ای که با نیروهای عراقی نجنگیدند، اتهام خیانت زده شد. نیروهای پیشمرگه دستور گرفته بودند که با نیروهای فدرال بجنگند اما آنها این را رد کردند و با این کار خود، وطن‌پرستیشان را نشان دادند.

نخست‌وزیر عراق درباره سفر اخیرش به عربستان سعودی گفت که این سفر تشریفاتی نبود و برای آغاز اقدامی حقیقی برای حفظ حاکمیت عراق، صورت گرفت. عربستان امسال، برای نخستین بار هواپیمای زائران خود را به عراق فرستاد.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول