اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‌دهد

درمانگاه مجهز موکب حضرت یحیی بن زید (ع) در خدمت زائران حسینی+ تصاویر

درمانگاه پزشکی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در شهر مقدس روزها و ماه‌هاست در کربلا در خدمت زائران حسینی است.

 درمانگاه مجهز موکب حضرت یحیی بن زید (ع) در خدمت زائران حسینی+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر مقدس کربلا، جمعی از مردم و فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان گنبدکاووس امسال برای نخستین بار تجربه موکب‌داری و پذیرایی از زائران حسینی (ع) را برعهده گرفته‌اند و با برپایی موکب حضرت یحیی بن زید (ع) در شهر کربلا پذیرای خیل عظیم زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستند.

این موکب که در حوالی حرم حضرت عباس (ع) و در خیابان جمهوری شهر کربلا قرار دارد در روز 6 آبان ماه با حضور بیش از 80 خادم مرد و زن گنبدی در جوار حسینیه عترت‌الطاهره اهالی بصره در این منطقه آغاز به کار کرد و در فازهای متعدد کار خود را ادامه می‌دهد.

در ابتدا تهیه فضای اسکان و استراحت در کنار نمازخانه در اولویت قرار گرفت و پس از آن نیز محل انبار و آشپزخانه با تلاش تیم پشتیبانی تعبیه شد تا وضعیت اولیه موکب در شرایط مطلوبی قرار بگیرد.

اما و پس از آنکه داروها و تجهیزات پزشکی با بیش از 48 ساعت تاخیر و گیر کردن در پشت مرزهای ایران و عراق در مرز مهران به کربلای معلی رسید به سرعت تیم پزشکی موکب در قالب کمیته بهداشت و درمان با تلاش‌های بی‌وقفه مرکز پزشکی، داروخانه، محل تزریقات و معاینه را آماده کردند.

در روزهای ابتدایی هفته دوم آبان ماه با حضور امام جمعه موقت گنبدکاووس، مسوولان ستاد اربعین حسینی، رئیس کمیته‌های موکب حضرت یحیی بن زید (ع) و جمعی از زائران و خادمان اربعین حسینی درمانگاه این موکب افتتاح و راه‌اندازی شد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس در ابتدای این آئین که با قرائت قرآن کریم آغاز شد با اشاره به اینکه در سفرهای این‌چنینی زائران به دلیل تغییرات آب و هوایی بسیار و ازدحام جمعیت از کشورهای مختلف دچار بیماری‌های متعددی می‌شوند، افزود: حضور تیم درمانی متعهد و متخصص که امکانات و خدمات رایگان را در اتبار زائران قرار می‌دهد یکی از اقدامات بسیار خوبی است که باید مورد تحسین قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام علی اکبر نصرتی با تقدیر از تلاش‌های تیم بهداشت و درمان از ابتدای حرکت خادمان به سمت کربلا و آغاز عملیات اجرایی استقرار موکب، خاطرنشان کرد: امیدواریم راه‌اندازی این درمانگاه بر افزایش رضایت زائران از ما خادمان ابا‌عبدالله بیانجامد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) با بیان اینکه تعداد 9 نفر از پرسنل درمانی بیمارستان‌های شهرستان گنبدکاووس به صورت داوطلبانه برای حضور در جمع زائران و خادمان اباعبدالله حضور یافته‌اند، گفت: در این میان یک پزشک جراح، یک پزشک متخصص، تکنسین فوریت‌های پزشکی و چند تن از پرستاران عزیز در تیم حضور دارند که به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه خدمات می‌کنند.

محمدعلی حدادی با بیان اینکه در این ماموریت تمامی امکانات لازم برای درمان اولیه بیماران را به همراه داریم، اضافه کرد: با تدبیر و حمایت رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس تمامی تجهیزات دارویی و بهداشتی و ست جراحی به همراه کادر درمانی به کربلا ارسال شده است.

امروز نیز حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه شهرستان گنبدکاووس که در جمع زائران پیاده اربعین حسینی قرار داشت و خود را از نجف به کربلا رسانده بود با بازدید از این درمانگاه از تلاش‌های بی‌وقفه مسوولان به ویژه پزشکان و پرستاران مستقر در این درمانگاه تقدیر کرد.

ترابی با اشاره به اینکه مساله سلامت زائران حسینی در ایام اربعین از جمله مسائلی است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، گفت: از زحماتی که در طول روزهای گذشته توسط تیم پزشکی موکب صورت گرفته است صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدواریم در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به گزارش مسوولان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در کربلا در بخش پزشکی و درمانی، افزود: براساس این گزارش خدمات‌رسانی به زائران ایرانی، عراقی و سایر کشورها در طی این روزها به خوبی صورت گرفته است که این خدمات‌رسانی به زائران کشورهای دیگر در کنار زائران ایرانی می‌تواند در افزایش حس همدلی و اتحاد نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام/40/83014 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول