اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توطئه می کنند چون از ما می ترسند

آیت الله خامنه ای: ما می فهمیم که قوی هستیم زیرا اگر ماندنی و قوی نبودیم و امکان پیشرفت نداشتیم و از ما نمی ترسیدند این همه خرج های فراوان را برای مقابله با ما نمی کردند.

توطئه می کنند چون از ما می ترسند

رخدادهای 23 آبان 63

چکیده:

  • رئیس جمهور: اگر قوی و ماندنی نبودیم برای مقابله با ما این همه توطئه نمی شد.

 

  • مراسم پر شکوه بزرگداشت اربعین سالار شهیدان در میدان 15 خرداد برگزار شد.

 

  • آیت الله صانعی: امروز در هیچ کشوری همانند ایران حقوق انسان ها حفظ و رعایت نمی شود.

 

  • ایران ادعای محافل غربی مبنی بر درخواست تعویق سفر هیئت سازمان ملل به ایران را تکذیب کرد.

 

  • کویت سه جزیره مهم و استراتژیک خود را در اختیار رژیم صدام قرار داد.

 

آیت الله خامنه ای: ما باید در مقابل دشمن با کمال قدرت مقاومت کنیم

گروهی از خانواده های شهدا و پشتیبانی جهاد سازندگی و خانواده های شهدای مناطق جنوب تهران با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

رئیس جمهور در این دیدار گفت: ما باید در مقابل دشمن با کمال قدرت و با اراده کامل و با همان روحیه تسلیم ناپذیری و سازش ناپذیری مقاومت کنیم. آیت الله خامنه ای با تاکید بر این مطلب که به رغم توطئه شرق و غرب ما توانسته ایم با قدرت تمام پایه های نظام جمهوری اسلامی را تحکیم کنیم گفت: علی رغم میل استکبار و همدستی شرق و غرب ما قادر به حفظ جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: ما امروز در مقابل فشارهای سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی استکبار علیه انقلاب ایستاده ایم و این توطئه و فشار آنچه را که به ما می دهد امید است و ما می فهمیم که قوی هستیم زیرا اگر ماندنی و قوی نبودیم و امکان پیشرفت نداشتیم و از ما نمی ترسیدند این همه خرج های فراوان را برای مقابله با ما نمی کردند.(1)

 

برگزاری مراسم اربعین در تهران

مراسم بزرگداشت اربعین سرور و سالار شهیدان با حضور گروه های مختلف مردم تهران، باشکوه فراوان و با سخنرانی آیت الله صانعی دادستان کل کشور برگزار شد.

آیت الله صانعی در این مراسم به حاکمیت قانون و عدالت در جامعه اشاره کرد و گفت: من به عنوان یک مسئول قوه قضائیه که حافظ حقوق و عدالت در جامعه است اعلام می کنم که هیچ کشوری در دنیا نیست که مانند ایران حقوق افراد حفظ شود و در هیچ نقطه از دنیا مسئولان جامعه مانند جمهوری اسلامی ایران نیستند که برخاسته از متن جامعه و متعهد به اسلام باشند.

بر پایه این گزارش در سایر نقاط شهر تهران نیز مردم عزادار در مساجد و تکایای مختلف با برپایی دستجات عزاداری به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند. (2)

 

تکذیب ادعای محافل غربی از سوی ایران

وزارت امور خارجه ایران این ادعا را که خواستار به تعویق افتادن سفر هیئت کارشناسی سازمان ملل به ایران برای بررسی وضعیت اسرای عراقی شده است را  قویا تکذیب کرد. رسانه های گروهی غرب با انتشار گزارشاتی ادعا کرده بودند که ایران خواستار به تعویق افتادن سفر هیئت سازمان ملل شده است.

بر پایه این گزارش محمد جعفر محلاتی مدیر کل بین المللی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن تکذیب این ادعا تاکید کرد ما بر همان شرایط قبلی خود که اعلام کرده بودیم پایبند هستیم و معتقدیم هیئت کارشناسی سازمان ملل نخست باید به عراق برود و پس از تحقیق در خصوص وضعیت اسرای ایرانی در این کشور و نیز هزاران مفقود الاثر که اکثر آنان را شهروندان غیر نظامی تشکیل می دهند، سپس به جمهوری اسلامی ایران آمده و وضعیت اسرای عراقی را مورد بررسی قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: ایران از سفر هیئت سازمان ملل جهت بازید از وضعیت اسرای عراقی در کشورمان استقبال می کند زیرا وضع زندگی اسرای عراقی در ایران به مراتب بالاتر از استانداردهای تعیین شده بین المللی در کنوانسیون 1949 است.(3)

 

کویت تسلیم فشارهای صدام شد

 شیخ نشین کویت عاقبت در مقابل فشارهای بغداد و تشویق و ترغیب سایر شیوخ منطقه و استکبار جهانی دست عراق را برای استفاده از سرزمین خود جهت اهداف نظامی باز گذارد.

این توافق در پی سفر نخست وزیر کویت به عراق صورت پذیرفت و طی آن عراق امکان استفاده از جزایر بوبیان، وربه و فلکه را جهت اهداف نظامی در اختیار عراق قرار داد. این جزایر در حالی در اختیار عراق قرار می گیرد که کویت و سایر مرتجعین منطقه ادعای میانجیگری در جنگ تحمیلی را دارند. بنا بر این گزارش ولیعهد و نخست وزیر کویت هنگام بازگشت از بغداد اعلام کرد وزرای کشور عراق و کویت به زودی برای بررسی مسئله مرزهای مشترک دو طرف دیدار خواهند کرد. در این مذاکرات بر اساس گزارش ها کویت پذیرفته است که تا پایان جنگ ایران و عراق مساله اختلافات ارضی را با عراق معلق بگذارد.(4)

منابع:

1. کیهان، 24 آبان 63، ص 1 و 26
2. اطلاعات، 24 آبان 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 24 آبان 63، ص 2
4. کیهان، 24 آبان 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول