اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاه ملی اسپانیا حکم بازداشت پوگدمونت در سطح اروپا را صادر کرد

در ادامه اقدامات قضایی علیه رئیس مخلوع کاتالونیا، دادگاه ملی اسپانیا حکم بازداشت رئیس مخلوع کاتالونیا و ۴ نفر از افراد کابینه وی را در سطح اروپا صادر کرد.

دادگاه ملی اسپانیا حکم بازداشت پوگدمونت در سطح اروپا را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،دادگاه ملی اسپانیا حکم پیگرد و بازداشت «کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع کاتالونیا و 4 تن از اعضای کابینه وی را در سطح اروپا صادر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، «کارمن لاملا» قاضی اسپانیایی فرمان داد که این افراد به اتهام شورش  تحت پیگرد و بازداشت قرار گیرند. این افراد باید در دادگاه حاضر شوند و درباره همه‌پرسی استقلال که اول اکتبر (9 مهرماه) برگزار شد، توضیح بدهند.

لاملا همچنین درخواست پوگدمونت مبنی بر برگزاری دادگاه به وسیله ویدئوکنفرانس از بروکسل را رد کرد. پوگدمونت از روز دوشنبه در بلژیک به سر می‌برد. رئیس مخلوع کاتالونیا در پی انحلال دولت محلی به همراه شماری از نزدیکانش به بلژیک گریخت.

قاضی اعلام کرده است که پوگدمونت و افرادی که نزدیک وی هستند به موارد مختلفی متهم شده‌اند از جمله شورش، فتنه‌گری، اختلاس و سوء استفاده از اعتماد.

پیش از این هم اقدامات قانونی علیه این افراد پیگیری شده بود. پنجشنبه گذشته 8 نفر از سران کاتالونیا از جمله «اوریول خنکوارس» معاون پیشین رئیس‌جمهور راهی زندان شند.احتمال دارد که این افراد تا 4 سال در زندان بمانند.

دادستان اسپانیا روز پنجشنبه پس از عدم حضور رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا در دادگاه و بی‌پاسخ ماندن اتهام شورش و اختلاس، صدور حکم دستگیری وی را خواستار شده بود. از این رو دیوان عالی قضایی اسپانیا بر اساس درخواست دادستان کل این کشور، حکم بازداشت رهبران جدایی‌طلبان کاتالونیا را صادر کرد.

انتهای‌پیام/


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول