اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

دیپلمات عراقی:

پس از آزادسازی «بوکمال و القائم» میان عراق و سوریه گذرگاه ایجاد خواهد شد

کاردار عراق در دمشق می‌گوید که پس از پاکسازی شهر بوکمال سوریه و شهر القائم عراق برای ایجاد گذرگاه میان بغداد و دمشق، هماهنگی صورت خواهد گرفت.

پس از آزادسازی «بوکمال و القائم» میان عراق و سوریه گذرگاه ایجاد خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «ریاض حسون الطائی» کاردار سفارت عراق در دمشق از هماهنگی مشترک میان ارتشهای دو کشور خبر داد.

الطائی تأکید کرد که عملیات ارتش سوریه برای بازپسگیری شهر بوکمال سوریه نشانگر اراده قوی ملت سوریه برای مقابله با تروریسم و بیرون راندن آن از خاک کشورشان است.

وی در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه گفت: «پس از پاکسازی شهر بوکمال و در سمت مقابل، شهر القائم عراق برای ایجاد گذرگاه میان دو کشور، هماهنگی به عمل خواهد آمد».

این مسئول عراقی ابراز امیدواری کرد که تلاشهای ارتش سوریه به پیروزی بزرگ در برابر گروه تروریستی داعش ختم شود.

الطائی خاطر نشان کرد که همزمان با ارتش سوریه، نیروهای عراقی نیز به نبرد علیه داعش در شهر القائم ادامه میدهند و «ان‌شاءالله دو ارتش در مرزها با هم دست خواهند داد».

در راستای عملیات نیروهای عراقی، یکی از فرماندهان مردمی گروه موسوم به «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق اعلام کرد که عناصر داعش با پوششهای زنانه از شهر القائم فرار میکنند.

منابع خبری عراق نیز روز گذشته اعلام کردند که نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق با مرکز شهر القائم، 13 کیلومتر فاصله دارند.
نیروهای عراقی همچنین روستاهای «أم الولف، حسین العلی و أم تینه» واقع در غرب استان الانبار را آزاد کردند و کنترل میادین نفتی «عکاز» را به دست گرفتند.

ارتش عراق در تلاش است که پس از سیطره بر کارخانه «فسفات»، داعش را در القائم محاصره کند.

ارتش سوریه نیز به پیشروی خود به سمت شهر بوکمال که مقر اصلی داعش در دیرالزور است، ادامه می‌دهد.

نیروهای مقاومت سوریه در راستای عملیات  «والفجر 3» روز گذشته موفق شدند در شرق ایستگاه نفتی موسوم به «تی 2»، 11 کیلومتر به سمت مرزهای عراق پیشروی کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول