اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب گوران: کلیه اختیارات هنوز در قبضه حزب «بارزانی» است

حزب گوران (جنبش التغییر) در منطقه کردستان با صوری توصیف کردن کناره‌گیری «مسعود بارزانی» از قدرت گفت که هنوز اختیارات این منطقه در انحصار حزب اوست.

حزب گوران: کلیه اختیارات هنوز در قبضه حزب «بارزانی» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صابر اسماعیل» از رهبران حزب گوران (جنبش التغییر) در منطقه کردستان اعلام کرد که با وجود کناره‌گیری صوری «مسعود بارزانی» از ریاست منطقه کردستان، هنوز همه چیز در قبضه قدرت حزب او یعنی حزب دموکراتیک کردستان است.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد نیوز»، وی اظهار داشت: حزب التغییر با شخص بارزانی مخالفتی نداشت بلکه با شیوه نظام سیاسی در منطقه کردستان مشکل داشت. حتی انتقال این قدرت به دیگران برای ما مهم نیست ما به دنبال تغییر سازوکار اداره منطقه کردستان به گونه‌ای که همسو با نیازهای مردم کردستان باشد، هستیم.

اسماعیل تاکید کرد: پارلمان منطقه کردستان برای حزب التغییر از همان زمان راه یافتن به این نهاد، امن نبوده و واقعیت این است که این پارلمان تنها سلاح نداشته که [بخواهد نمایندگان این حزب را هدف گیرد]. مسئله دموکراسی در منطقه کردستان شبه مفقود است. 

وی تاکید کرد: این مدیریت جدید، پاسخگوی ملت کرد نیست و ما همچنان با آن مخالفیم زیرا تمامی اختیارات منطقه کردستان در قبضه حزب دموکراتیک و زیرمجموعه‌های آن است.

وی درباره حمله طرفداران بارزانی به مقرهای حزب التغییر در دهوک اظهار داشت که این اقدام شنیع میراث حزب دموکراتیک کردستان است که باز هم تکرار شده است. جنایت آتش‌زدن مقرهای حزب التغییر بر گردن بخش امنیت دهوک است.

روز یکشنبه گذشته، پارلمان اقلیم کردستان عراق پس از قرائت نامه بارزانی مبنی بر عدم علاقه به تمدید دوره ریاست وی و بررسی آن به کار خود پایان داد.

پارلمان اقلیم در جلسه خود با 70 رأی موافق و 23 رأی مخالف، با تقسیم اختیارات ریاست این منطقه موافقت کرد و بدین ترتیب اختیارات ریاست اقلیم کردستان به نخست‌وزیر، پارلمان و قوه قضاییه اقلیم منتقل شد.

این پیشنهاد از سوی خود مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان که یکم نوامبر رسماً دوره ریاستش بر اقلیم پایان می‌یابد، مطرح شده بود و مورد حمایت دو حزب اتحادیه میهنی و حزب دموکراتیک بود.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول