اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

گزارش خبرنگار اعزامی فارس

‎شرکت‌های ایرانی با اطمینان کامل در نیجر سرمایه گذاری کنند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نیجر در مجمع اقتصادی ایران و نیجر گفت که شرکت‌های ایرانی با اطمینان کامل در نیجر حضور یافته و اقدام به سرمایه گذاری کنند.

‎شرکت‌های ایرانی با اطمینان کامل در نیجر سرمایه گذاری کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به نیامی، سید غلامرضا میرمحمد میگونی سفیر ایران در نیامی پنجشنبه شب طی سخنانی در مجمع تجاری ایران و نیجر که با حضور ظریف و همتای نیجری آن افتتاح شد، گفت: علیرغم وجود مزیتها و پتانسیلهای خوب دو کشور سطح فعلی روابط تجاری و اقتصادی رضایتبخش نیست. 

وی با تاکید بر نقش تجار و بازرگانان اضافه کرد: سفارت ایران آمادگی خود را اعلام میکند با همکاری وزارت خارجه و سایر نهادهای ذیربط تمامی تسهیلات لازم را برای تردد و فعالیت تجار ایرانی و نیجری فراهم کند.  

 به گزارش خبرنگار فارس، سیدی محمد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نیجر نیز طی سخنانی در این مجمع ضمن ابراز خرسندی از حضور ظریف وزیر خارجه ایران به همراه یک هیات سیاسی و اقتصادی در نیامی و در این نشست گفت:  این نشستها باعث فعال تر شدن بخشهای خصوصی دو کشور می شود و اینها نشانگر توجه دو کشور بر تقویت مناسبات در راستای منافع دو کشور است. 

وی افزود: ما در عصر باز شدن فضای نیجر در زمینه سرمایه گذاری هستیم. دو کشور می توانند موانع را پشت سر گذاشته و به سمت جلو حرکت کنند

سیدی محمد با بیان اینکه نیجر از فرصتهای زیادی در بخش کشاورزی ، صنعتی و .. برخوردار است، ادامه داد: شورای ملی سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده که زمینه ای را برای همکاریها با دیگر کشورها فراهم کرده است. سعی شده است قوانین برای ایجاد شرکتها تسهیل شود و اقدامات تشویقی برای شرکتها نیز در نظر گرفته شده است. 

وی همچنین گفت: شرکتهای ایرانی می توانند حضور خوبی در نیجر داشته باشند. تعداد زیادی از نیجریهای شاغل در بخش دولتی و خصوصی در ایران درس خوانده اند. ضمن آن اسلام هم ما را به یکدیگر پیوند داده است. 

وی از شرکتهای ایرانی خواست با اطمینان کامل در نیجر سرمایه گذاری کنند. 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نیجر افزود: اطمینان دارم گفتگوهای این نشست به نتایج ملموسی در تقویت روابط منجر خواهد شد. 

به گزارش فارس، مسعود خوانساری نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران نیز در این نشست به زمینه ها و ظرفیتهای دو کشور در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: شرکتهای ایرانی در زمینه ساخت سد، پروژه های عظیم صنعتی مهارتهای خوبی دارند و انتظار داریم در مناقصاتی که برگزار می شود از شرکتهای ایرانی برای حضور دعوت شود. شرکتهای ایرانی دنبال خرید محصولات خام نیستند و امکان انتقال تکنولوژی را به کشور شما دارند.

به گفته وی دو کشور می توانند در پروژه های کشاورزی، ماشین آلات و .. همکاری کنند. 

خوانساری از آمادگی این اتاق برای همکاری با شرکتهای نیجر در راستای ارتقای اقتصاد نیجر خبر داد و گفت: امیدوارم این همایش نقطه ای باشد برای ارتقای مناسبات دو کشور.

قائم مقام وزیر تجارت نیجر هم از باز بودن درهای این کشور برای سرمایه گذاری و حضور تجار ایرانی سخن گفت.

انتهای پیام/   .

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول