اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

گزارش خبرنگار اعزامی فارس

ظریف: برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد، گفت: آمادگی داریم بدون هرگونه سقف و ملاحظه‌ای در انتقال تکنولوژی با نیجر همکاری داشته باشیم.

ظریف: برای ایران هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نیامی، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پنجشنبه شب در مجمع تجاری ایران و نیجر طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، عنوان کرد: برای بنده باعث افتخار است در جمع خواهران و برادران ایران و نیجر از سوی ایران اعلام کنم که برای ما هیچ سقفی در روابط با نیجر وجود ندارد.

ظریف ادامه داد:ما امروز در حضور رییس جمهور و نخست وزیر زمینه های مختلف همکاری سیاسی و، اقتصادی و بین المللی دو کشور را بررسی کردیم و میتوانم به شما اطمینان دهم اراده سیاسی لازم برای گسترش روابط و تسهیل روابط بین بخشهای تجاری دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه همکاریها در بخش سلامت به خوبی پیش رفته و همکاریها در عرصه فنی و مهندسی و اتومبیل سازی به خوبی پیش رفته، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات وسیع تری را در این حوزه ها در نیجر انجام دهیم.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: در این سفر و از سوی ایران یک هیات قوی اقتصادی از بخش خصوصی و دولتی برای همکاری با همتایانشان حضور دارد. امیدوارم با اغتنام از فرصت باقیمانده دوستان بتوانند گفتگوهایی را انجام و روابط دو کشور را ارتقا بخشند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امیدوارم دوستان در زمینه همکاریهای بانکی و همکاری در حوزه حمل ونقل برای تسهیل همکاری تجار به توافقاتی دست یابند.

ظریف افزود: آمادگی داریم بدون هرگونه سقف و ملاحظه ای در انتقال تکنولوژی با نیجر همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای شما آرزوی موفقیت در گسترش روابط صمیمانه دو کشور دوست برادر و مسلمان ایران و نیجریه را آرزو دارم.

به گزارش خبرنگار فارس، ابراهیم یاکوبا وزیر خارجه نیجر نیز طی سخنانی در این نشست با ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیات همراه در نیامی گفت: با ایران روابط دیپلماتیک بیش از ٤٠ ساله داریم و حضور هیاتی بلندپایه از ایران نشانگر آن است روابط در جهت خوبی پیش میرود و در جهت هم افزایی است.

وی ضمن قدردانی از وزیر خارجه ایران برای آوردن این هیات و حضور کارگزاران اقتصادی در نیجر که از توانایی و ظرفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: به شما اطمینان میدهم با همکاران و شرکای خوبی مواجه خواهید شد که در جهت همکاری به پیش بروید.

انتهای پیام/ق


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول