اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

ورود بیش از 98 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان فارس

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس گفت: بیش از 98 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف فارس در 6 ماه نخست امسال وارد شده است.

ورود بیش از 98 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان فارس، حجت‌الاسلام سید عبد المهدی موسوی با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال 96 تعداد 18 هزار و 798 فقره پرونده مصالحه شده است گفت: مجموعه شوراهای حل اختلاف با هدف بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی، ایجاد فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف از طریق کدخدامنشی، تلاش برای حل‌وفصل دعاوی از طریق مذاکره بین طرفین و پیشگیری از طرح برخی دعاوی ساده در مراجع قضائی ایجاد شده است که بخش قابل‌توجهی از این اهداف در استان فارس تأمین شده است.
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس  با اشاره به اینکه  در شش‌ماهه ابتدای سال جاری تعداد 98 هزار و 574 فقره پرونده ورودی داشته‌ایم، اعلام کرد این میزان در مقایسه با  همین زمان در سال گذشته افزایش داشته که خود حاکی از افزایش و بیشتر شدن شمار مراجعین به شوراها است.
 وی خاطرنشان کرد  درمجموع بیش از 44 درصد ورودی مجموعه دادگستری استان به شوراها وارد شده است.
وی با اشاره به مختومه نمودن پرونده‌های وارده در سال 96 گفت: تلاش و کوشش اعضاء و پرسنل شوراهای حل اختلاف را قابل‌ستایش است چراکه  این کارکنان با حداقل امکانات و پرداختی نقش بسیار مؤثری در کاهش ورودی به محاکم و حل‌وفصل دعاوی مراجعان دارند.
 موسوی با بیان اینکه در استان فارس بیش از 2 هزار و 300 نفر در شوراهای حل اختلاف مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: شهرستان‌های بیضاء، شیبکوه، خرامه، زرقان، مهر، کامفیروز، آباده طشک، جویم، گراش، جره و بالاده، چنارشاهیجان و خشت بیشترین درصد مصالحه به مختومه قابل سازش را در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری از خود برجای گذاشته‌اند.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول