اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا

نخست‌وزیر عراق: رزمندگان «الحشد الشعبی» قهرمانان ملی عراق هستند

دفتر نخست‎وزیری عراق اظهارات روز گذشته وزیر خارجه آمریکا علیه الحشد الشعبی را «دخالت در امور داخلی عراق» خواند.

نخست‌وزیر عراق: رزمندگان «الحشد الشعبی» قهرمانان ملی عراق هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‏‎ای به اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد و اعلام کرد که «از اظهارات وی تعجب می کنیم، چرا که نیروهای الحشد الشعبی شهروندان عراقی و قهرمانان ملی این کشور هستند.»

تیلرسون روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه عربستان در ریاض گفته بود، «شبه نظامیان شیعه (در عراق) که با داعش می‏‎جنگیدند، دیگر کاری در عراق ندارند و باید به کشور خود برگردند».

دفتر حیدر العبادی اظهارات وزیر خارجه آمریکا علیه الحشد الشعبی را رد و اعلام کرد که هیچکس حق ندارد در امور مربوط به نیروهای داوطلب مردمی عراق دخالت کند و برای عراقی ها تصمیم‎گیری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای الحشد الشعبی قهرمانان ملی کشور عراق هستند که برای دفاع از وطن خود ایثار و فداکاری می‎کنند.

همچنین «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه افریقای جنوبی به این سخنان وزیر خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

ظریف گفت: «آنها در خانه‌شان هستند و منتظر دستور کسی نبودند و نخواهند بود چرا که اکر تاکنون منتظر دستور تیلرسون و دولت آمریکا بودند امروز ما داعش را در بغداد و اربیل داشتیم».

ظریف همچنین گفت: «خوشحالیم که آنها هیچگاه به جز دستور مرجعیت به دستور هیچ‌کس دیگری گوش نکردند و از خانه و کاشانه خودشان دفاع کردند».

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول