اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واشنگتن: دولت توافق ملی فلسطین باید خلع سلاح شود

فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه، بر لزوم خلع سلاح حماس به عنوان بخشی از توافق آشتی ملی فلسطین تأکید کرد.

واشنگتن: دولت توافق ملی فلسطین باید خلع سلاح شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه در واکنش به توافق آشتی ملی فلسطین، خواستار خلع سلاح جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و منحل شدن شاخه نظامی آن شد.

گرینبلت که برای پیگیری فرایند مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی چند بار به سرزمین‌ اشغالی فلسطین سفر کرده، در بیانیه‌ای گفت: «همه طرف‌ها موافق هستند که تشکیلات خودگردان فلسطین باید مسئولیت‌های امنیتی و اجرایی کامل در غزه را از سر بگیرد».

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی ضمن درخواست از دولت توافق ملی فلسطین برای پایبندی به اصول مطرح شده از سوی گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه، تاکید کرد: «هر دولت فلسطینی باید از خشونت دوری کرده، خلع سلاح شود و به مذاکرات مسالمت‌آمیز پایبند باشد.»

نماینده آمریکا با بیان اینکه همه طرف‌ها باید موجودیت رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسند، افزود: «اگر حماس می‌خواهد نقشی در دولت توافق ملی فلسطین داشته باشد، باید این الزامات را قبول کند».

دو جنبش فتح و حماس پس از گفت‌وگوهایی در مصر روز پنجشنبه (12 اکتبر/20 مهرماه) توافقنامه تشکیل دولت توافق ملی فلسطین را امضا کردند.

انتهای پیام/ص


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول