اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

هنرمند ژاپنی پس از ۴۰ سال از اثر خود در ایران دیدن کرد

نوریوکی هاراگوچی پس از ۴۰ سال از اثر خود «ماده و فکر» در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.

هنرمند ژاپنی پس از ۴۰ سال از اثر خود در ایران دیدن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «نوریوکی هاراگوچی» هنرمند ژاپنی پس از 40 سال دوباره با اثرش دیدار و آن را برای اقدامات مورد نیاز بازنگری کرد.

اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) هاراگوچی در سال 1977 در ارتباط و گفتگو با معماری و فضای موزه هنرهای معاصر تهران در موزه نصب شده و 40 سال است که در آنجا قرار دارد و به عنوان یکی از نمادهای موزه شناخته می‌شود.

هاراگوچی در دیدار با علی‌محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: ساختمان و بنای موزه هنرهای معاصر تهران پس از 40 سال تغییری نکرده اما شهر تهران و خیابان‌های آن تغییر کرده است. من بیش از 10 اثر در نقاط مختلف جهان کار کرده‌ام اما این اثر در موزه هنرهای معاصر تهران به صورت ثابت 40 سال نگهداری شده است و امیدوارم همچنان سال‌ها در موزه بماند.

این هنرمند ژاپنی بیان کرد: فرهنگ ایران و ژاپن یک حس مشترک دارد و نگهداری این اثر که سکوت را نشان می‌دهد، بیانگر همان حس مشترک است. 

زارع در این دیدار اظهار کرد: مایه خوشحالی است که هاراگوچی پس از 40 سال به ایران آمده و با اثرش در موزه هنرهای معاصر تهران مواجه می‌شود. هنرمندان و جامعه هنری ایران هم از حضور هاراگوچی در ایران استقبال کردند و خوشحال شدند. از تلاش شیرین صباحی هم برای حضور هاراگوچی در موزه هنرهای معاصر تهران قدردانی می‌کنم.

زارع در پایان گفت: حضور هاراگوچی و بازنگری اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) پس از 40 سال این فرصت را فراهم می‌کند تا این اثر سال‌های طولانی همچنان در موزه هنرهای معاصر تهران باقی بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول