اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

برهم صالح: نظام حاکم در منطقه کردستان نیازمند تغییر است

نخست‌وزیر سابق منطقه کردستان عراق از نارضایتی شهروندان این منطقه از نظام حاکم در اربیل و ضرورت تغییر این نظام سخن گفت.

برهم صالح: نظام حاکم در منطقه کردستان نیازمند تغییر است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» نخست‌وزیر سابق منطقه کردستان عراق و رئیس ائتلاف برای دموکراسی و عدالت از تغییر بزرگ در وضعیت کردها و ائتلاف‌ها و جدایی‌های جدید در عرصه سیاسی منطقه کردستان خبر داد و گفت که اربیل با وجود هشدارهای بین‌المللی و منطقه‌ای و کردی، باز همه‌پرسی را برگزار کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اظهار داشت: شهروندان کردستان به دلیل افزایش مشکلات و نیازهای موجود برای اصلاحات زیرساختی، از سیستم حکومتی در اربیل راضی نیستند. نظام حاکم در منطقه کردستان نیازمند تغییر است و وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه یابد.

برهم صالح که معاون دوم «جلال طالبانی» در حزب اتحادیه میهنی به شمار می‌رفت و اخیرا از این حزب جدا شده، گفت: تصمیم کردی در برگزاری همه‌پرسی نیازمند بازبینی و بازنگری در تحلیل‌هایی است که آن را خطا می‌دانند. ما موافق حاکمیت قانون اساسی برای مشخص شدن سرنوشت مناطق مختلف هستیم و تحمیل واقعیت روی داده هیچ فایده‌ای ندارد و باید بر اساس اصول قانونی و با گفت‌وگو همه مسائل را حل کنیم. 

وی همچنین خواستار توقف درگیری‌ها و منازعات عبث شد و گفت که درگیری‌های خونین برای عراق مصیبت‌بار خواهد بود.

صالح تاکید کرد: نباید رویای استقلال کردها را نادیده گرفت اما وی معتقد است که باید از این همه‌پرسی عبور کرد و به طرح ابتکاری مرجعیت دینی پاسخ داد. اگر بغداد قدرتمند و مستقر نباشد، منطقه کردستان نیز در تنش و نگرانی خواهد بود.

این سیاستمدار منطقه کردستان عراق از دیدارش با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و رایزنی برای عبور از بحران ایجاد شده خبر داد و در ادامه به نقش ایران و کمک‌های آن به منطقه کردستان برای مقابله با خطر داعش اشاره کرد.

انتهای پیام/غ


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول