اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر

تفاهم‌نامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و امور عشایر سمنان منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و اداره کل امور عشایر این استان با هدف توانمندسازی روستاییان و عشایر منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و امور عشایر سمنان منعقد شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به‌منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و در راستای طرح توانمندسازی روستاییان و عشایر و به‌منظور بهره‌مندی آنان از فرصت‌های شغلی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اداره کل امور عشایر این استان، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

فاطمه منصوری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه، دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موردنیاز روستاییان و عشایر استان سمنان با هدف دستیابی آنان به مهارت‌های موردنیاز بازار کار از طریق همکاری و تعامل دو دستگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون و صدور گواهینامه برای این دسته از افراد منوط به برگزار شدن دوره آموزشی به‌صورت استاندارد کامل خواهد بود، نیازسنجی آموزشی، برگزاری آزمون‌های پایان دوره کارآموزان، صدور گواهینامه و تأییدیه آموزشی علاوه بر اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز را از تعهدات این اداره کل در راستای اجرای تفاهم‌نامه برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، نیازسنجی آموزشی به تفکیک هر روستا، جنسیت و رشته آموزشی را ازجمله تعهدات اداره کل امور عشایر به‌منظور اجرای تفاهم‌نامه عنوان و تصریح کرد: اعلام نیاز آموزشی به مراکز، تأمین اعتبارات موردنیاز برای دوره‌هایی که در بخش خصوصی برگزار می‌کردند، همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی موردنیاز، پرداخت هزینه‌های حق مشاوره، ثبت‌نام و صدور گواهینامه روستاییان و عشایر، رهگیری اشتغال مهارت‌آموختگان و نیازسنجی آموزش‌های تکمیلی به‌منظور ارتقای مهارت شاغلان از دیگر تعهدات اداره کل امور عشایر به شمار می‌آید.

این تفاهم‌نامه در 9 ماده و یک تبصره و به مدت دو سال تنظیم و به امضای مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان و مدیرکل امور عشایر این استان رسیده است.

انتهای پیام/3402/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول