اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق ۲۰ میلیون دلاری شرکت‌های تاجیک و ازبک در نخستین روز نمایشگاه تاجیکستان

شرکت‌های تجاری ازبکستان و تاجیکستان در نخستین روز نمایشگاه تاجیکستان در «تاشکند» قرادادی به ارزش ۲۰ میلیون دلار امضا کردند.

توافق ۲۰ میلیون دلاری شرکت‌های تاجیک و ازبک در نخستین روز نمایشگاه تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نخستین نمایشگاه کالاهای صنعتی تاجیکستان که در ازبکستان برگزار شد، بین شرکت‌های تجاری این 2 کشور قرارداهایی به ارزش 20 میلیون دلار به امضا رسید.

در این نمایشگاه که در شهر «تاشکند» برگزار شد، بیش از 120 شرکت تاجیکستان کالاهای خود را از قبیل مصالح ساختمانی، محصولات صنایع سنگین، استخراج معادن، ماشین سازی، متالورژی و صنایع سبک،  پارچه بافی، خیاطی و ریسندگی، جوراب، فرش، نخ ابریشم و مواد غذایی به نمایش و فروش گذاشتند.

«ادهم اکرام اف» رئیس اتاق صنایع بازرگانی ازبکستان گفت: از آنجایی که بیشتر کالاهای تولیدی تاجیکستان و ازبکستان شبیه هم می‌باشند، همکاری کارخانه‌های تولیدی 2 کشور مهم ترین شرط همکاری اقتصادی ارزیابی می‌شود.

«فیض الدین قهاراف» رئیس کمیته سرمایه گذاری و اموال دولتی تاجیکستان تصریح کرد: روند مثبت گردش کالا میان 2 کشور در حال افزایش است و هیئتی که در این نشست شرکت دارند، ما را به افزایش مبادلات تجاری بین تاجیکستان و ازبکستان دلگرم و امیدوار می‌کند.

وی ادامه داد: تاجیکستان و ازبکستان می‌توانند همکاری‌های دوجانبه را در زمینه‌های کشاورزی، صنایع غذایی، نخ، مصالح ساختمانی، حمل و نقل و ماشین سازی گسترش دهند.

در پایان نشست اتاق‌های بازرگانی و صنایع تاجیکستان و ازبکستان توافقنامه بنیاد شورای تجاری بین 2 کشور به امضا رسید.

شرکت‌های تاجیک و ازبک در نخستین روز نمایشگاه 20 میلیون دلار قرارداد همکاری به امضا رساندند.

این نمایشگاه تا 14 اکتبر سال جاری ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که ماه آوریل سال جاری در شهر «دوشنبه» نخستین نمایشگاه کالاهای صنعتی ازبکستان در تاجیکستان برگزار شد که در آن بیش از 160 شرکت ازبکستانی یک هزار و 500 نوع کالای خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول