اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان و آذربایجان تعاملات نظامی را گسترش می‌دهند

سفیر تاجیکستان در «باکو» در دیدار با وزیر دفاع آذربایجان دورنمای توسعه تعاملات نظامی میان 2 کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تاجیکستان و آذربایجان تعاملات نظامی را گسترش می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رستم سالی» سفیر تاجیکستان در «باکو»  در دیدار «ذاکر گاسانف» وزیر دفاع آذربایجان دورنمای تعاملات نظامی «دوشنبه» و «باکو» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در جریان این ملاقات طرفین پیرامون مسائل مربوط به همکاری های 2 کشور در عرصه نظامی به ویژه آموزش نظامی بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین مسائل مربوط به سفر آتی وزیر دفاع آذربایجان به تاجیکستان به منظور شرکت در اجلاس شورای وزرای دفاع کشورهای همسود که قرار است در تاریخ 12 اکتبر سال جاری در شهر دوشنبه برگزار شود مورد بررسی قرار دادند.

بنابه دستور کار این اجلاس قرار است شرکت کنندگان آن در طول این نشست به بررسی بیش از 20 موضوع بپردازند که بخش از این مسائل در جریان ارائه گزارشات و سخنرانی بررسی و بخش دیگر بدون بحث و بررسی تصویب خواهند شد.

به طور خاص، نماینده تاجیکستان در این اجلاس در خصوص وضعیت نظامی و سیاسی در مرزهای جنوبی اتحادیه مذکور و تاثیر آن به وضعیت امنیتی منطقه آسیای مرکزی، گزارش خواهد داد.

شرکت کنندگان این اجلاس همچنین مسائل مربوط به استفاده از سیستم ارتباط ماهواره ای نظامی، تعاملات با انجمن بین المللی بازی های نظامی، همکاری در عرصه پشتیبانی مهندسی نیروهای مسلح کشورهای همسود تا سال 2020، آمادگی به هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم بحث و گفت و گو و برنامه های مشترک سیستم واحد دفاع هوایی کشورهای عضو برای سال 2018 میلادی را مشخص می سازند.

سران نهادهای دفاع کشورهای همسود قصد دارند اسناد مربوط به برگزاری تمرینات مشترک کامپیوتری سیستم واحد دفاع هوایی کشورهای عضو تحت عنوان «امنیت منطقه ای -2018» و برنامه کار شورای وزرای دفاع برای سال 2018 را بدون بحث و بررسی به امضا رسانند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول