اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه گنبدکاووس:

گنبدکاووس قطب توریسم درمانی آسیای مرکزی می‌شود

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به احتمال تصویب طرح منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون، گفت: با اجرایی شدن این طرح، گنبدکاووس به دلیل اشتراکات فرهنگی بسیار با کشورهای آسیای مرکزی، قطب توریسم درمانی این منطقه می‌شود.

گنبدکاووس قطب توریسم درمانی آسیای مرکزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالقدیر کریمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون سفر مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان گنبدکاووس و بازدید از امکانات و ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به نگاه مثبت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به شهرستان گنبدکاووس و تلاش‌های مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس امیدواریم هم‌افزایی و تلاش همه‌جانبه ما به افق‌های روشنی منتهی شود که پیشرفت و توسعه شهرستان را رقم بزند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس به عنوان محوری‌ترین شرق استان گلستان محل رجوع بیماران بیش از هفت شهرستان استان است، افزود: بیش از 50 درصد بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان گنبدکاووس از شهرستان‌های مجاور هستند و به دلیل اعتقاد به ظرفیت بالای کیفی مراکز درمانی و نیروی انسانی در گنبدکاووس ترجیح می‌دهند از شهرستان خود خارج شده و به مراکز درمانی گنبدکاووس مراجعه کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه با تصویب طرح منطقه آزاد اینچه‌برون در ماه‌های آینده و رونق اقتصادی و افزایش رفت و آمدها به گنبدکاووس انتظار مراجعه بیشتر بیماران را به مراکز درمانی خود داریم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسانه در افق 10 ساله آینده بیماران مراجعه‌کننده به مراکز درمانی گنبدکاووس چندین برابر شوند.

کریمی با ضروری دانستن موضوع احداث بیمارستان 800 تختخوابی و مرکز جامع سرطان در گنبدکاووس، ادامه داد: این دو موضوع تنها مطالبه مردم و مسوولان شهرستان گنبدکاووس نیست و همه مردم و مسوولان شهرستان‌های شرق استان گلستان بر این مطالبات تاکید جدی دارند.

وی با اشاره به اشتراکات زبان و فرهنگ مردم شهرستان گنبدکاووس و مردم کشور ترکمنستان، تصریح کرد: این اشتراکات فرهنگی، تاریخی، زبانی و بعضا قومیتی می‌تواند ارائه خدمات درمانی بدون نیاز مترجم و واسطه را به عنوان یک جاذبه قوی برای توریست درمانی در گنبدکاووس مطرح کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه بدون تردید با راه‌اندازی بیمارستان 800 تختخوابی در گنبدکاووس می‌توانیم این شهرستان را به عنوان قطب توریسم‌درمانی آسیای مرکزی قرار دهیم، اضافه کرد: ما به همراه مسوولان بهداشت و درمان شهرستان به طور جدی پیگیری راه‌اندازی بیمارستان 800 تختخوابی در گنبدکاووس هستیم.

کریمی با تاکید بر اینکه در بازدید مسوولان وزارت بهداشت و درمان از ظرفیت‌های گنبدکاووس در حوزه درمان، دقت نظر و ارائه نظرات و پیشنهادات کاربردی از سوی این عزیزان نشان از عزم جدی برای کمک به گنبدکاووس داشت، گفت: ما به همراه مسوولان بهداشت و درمان گنبدکاووس و استان گلستان به صورت جدی پیگیر مطالبات مردم در این حوزه هستیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حمایت‌های همه‌جانبه مسؤولان کشوری برای ایجاد رضایتمندی کامل مردم از خدمات درمانی ارائه شده در شرق استان گلستان، افزود: آنچه کاملا مسلم است لزوم حمایت از توسعه گنبدکاووس برای پوشش درمانی منطقه شرق گلستان و جلوگیری از بروز یک بحران جدی در این حوزه در صورت عدم توسعه ظرفیت‌ها در گنبدکاووس خواهد بود.

انتهای پیام/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول