اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

همزمان با سفر پادشاه عربستان صورت گرفت

ابراز بی‌اطلاعی وزیر انرژی روسیه از تصمیم سرمایه گذاران روس برای خرید سهام «آرامکو»

وزیر انرژی روسیه نسبت به مشارکت یا عدم مشارکت سرمایه گذاران روس در برنامه عرضه عمومی شرکت نفت آرامکوی عربستان ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: نمی‌داند که آنها در این برنامه شرکت می‌کنند یا نه.

ابراز بی‌اطلاعی وزیر انرژی روسیه از تصمیم سرمایه گذاران روس برای خرید سهام «آرامکو»

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه نسبت به مشارکت یا عدم مشارکت سرمایه گذاران روس در برنامه عرضه عمومی شرکت نفت آرامکوی عربستان ابراز بی اطلاعی کرد و گفت نمی داند که آیا آنها در این برنامه شرکت می کنند یا نه.

به گزارش فارس، روز چهارشنبه ملک سلمان پادشاه عربستان برای دیدار با پوتین رئیس‌جمهور روسیه به مسکو رفت. این نخستین دیدار پادشاه عربستان از زمان حکومت سعودی‌ها بر این کشور است و برای انجام چنین دیداری ولیعهد این کشور چندین دیدار را در ماه‌های گذشته با مقامات روسی انجام داده بود.

در نتیجه این دیدار، وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرده است عربستان در نظر دارد تا در بیش از 25 پروژه در روسیه سرمایه‌گذاری کند.

در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است: عربستان در بیش از 25 طرح کشاورزی، نفت و پروژه‌های گازی در روسیه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

از طرفی، آرامکو بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز جهان و مخزن اسرار خاندان سعودی است و بیش از 7 دهه از تأسیس آن می‌گذرد اما کمتر کسی از رمز و راز و منابع مالی آن آگاه است.

چندی پیش عربستان اعلام کرد در نظر دارد تا سهام این شرکت را بفروشد.

انتهای پیام/م

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول