اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاجیکستان خواستار آغاز عملیات اجرایی طرح کاسا-۱۰۰۰ شد

وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در حاشیه نشست شورای بین دولتی طرح «کاسا-۱۰۰۰» در شهر «دوبی» خواستار آغاز عملیات اجرایی این پروژه شد.

تاجیکستان خواستار آغاز عملیات اجرایی طرح کاسا-۱۰۰۰ شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عثمان علی عثمان زاده» وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان در نشست شورای بین دولتی طرح «کاسا- 1000» در شهر «دوبی» امارات متحده عربی که با حضور وزرای انرژی افغانستان، قرقیزستان، پاکستان و نمایندگان بانک جهانی، بانک توسعه اروپایی و بانک اسلامی برگزار شد، شرکت کرد.

عثمان زاده طی این نشست از سرمایه گذاران و کشورهای شرکت کننده طرح کاسا- 1000 دعوت به عمل آورد که هرچه سریع‌تر اجرای این طرح را آغاز کنند.

وی با تأکید بر دیدار سران کشورها و نخست وزیران کشورهای عضو طرح کاسا- 1000 در جولای سال جاری در تاجیکستان، تصریح کرد: در نشست شورای بین دولتی طرح کاسا- 1000 در شهر «دوشنبه» تمامی طرف‌های ذی‌نفع در این طرح خواستار آغاز این پروژه بودند و سند مناقصه برای آغاز این طرح در افغانستان به تصویب رسید.

احداث خط انتقال نیروی برق کاسا- 1000 برای انتقال نیروهای برق از قرقیزستان و تاجیکستان به افغانستان و پاکستان مساعدت خواهد کرد.

مجموع بودجه اجرای این طرح حدود 1.17 میلیارد دلار پیش بینی شده که تاکنون بانک جهانی، دولت آمریکا، انگلیس، بانک سرمایه­‌گذاری اروپایی و بانک توسعه اسلامی وعده پرداخت این هزینه را دادند.

این طرح برای اولین بار در سال 2005 در کنفرانس همکاری­‌های اقتصادی منطقه‌ا­ی (رکا) معرفی شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول